Vînzările de autoturisme ar putea atinge 4 milioane de unităţi în China, în 2006, astfel că această ţară va deveni al doilea consumator în materie la nivel mondial, după Statele Unite, informează China Business News. Publicaţia citează datele Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China, care arată că vînzările de autovehicule destinate pasagerilor au crescut, în primul trimestru din acest an, pînă la nivelul maxim al tuturor timpurilor, respectiv aproape un milion de unităţi. De precizat că majoritatea producătorilor auto din China şi-au majorat vînzările cu peste 60% în primele trei luni din 2006. "Shanghai General Motors" a vîndut 89.513 de unităţi în perioada menţionată, plasîndu-se pe primul loc în clasamentul de profil. Urmează "Volkswagen", divizia din Shanghai, cu 86.474 de unităţi vîndute. Pe locul al treilea se află brand-ul chinezesc Cherry, cu 70.438 de autoturisme livrate.
Creşterea vînzărilor a fost urmarea cererii puternice, impulsionate de noul regim fiscal, care încurajează achiziţia de autoturisme mici. Vînzările de autoturisme au depăşit, în China, 3 milioane de unităţi pentru prima oară în 2005. În situaţia în care chinezii vor cumpăra 4 milioane de maşini în 2006, ţara lor va trece pe locul al doilea în lume, lăsînd Japonia în urmă.