Piaţa auto chineză a înregistrat, în aprilie, o scădere a vânzărilor de 14,6%, a zecea lună consecutivă de declin, după un recul de 5,2% în martie şi 14% în februarie, arată datele publicate, astăzi, de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), transmite Reuters.
Luna trecută, s-au livrat în China 1,98 milioane de vehicule.
În schimb, vânzările de automobile electrice şi hibride, sprijinite de subvenţiile oferite de autorităţile de la Beijing, au urcat cu 18,1%, la 97.000 unităţi.
În timp ce pe ansamblul pieţei auto chineze se înregistrează scăderi în fiecare lună, Toyota Motor Corp a raportat, în aprilie, un avans de aproximativ 20%, datorită succesului unor restilizate, cum ar fi modelele brandurilor Toyota şi Lexus.
În schimb, SAIC Motor, partenerul chinez al companiilor auto Volkswagen şi General Motors, a raportat luna trecută un declin de 16,8%.
Ceea ce se întâmplă în China nu este decât o reflectare a situaţiei la nivel mondial, unde creşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de car-sharing încep să reducă cererea de automobile pe pieţe precum Marea Britanie şi SUA.
În condiţiile în care şi ultima mare speranţă, China, începe să dea semne de scădere a vânzărilor, industria auto mondială ar putea fi deja în recesiune, avertizează analiştii.