Vânzările auto pe piaţa chineză au crescut cu 11,6% în august, a cincea lună de creştere consecutivă, pe fondul redresării după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters, conform Agerpres.
Luna trecută, livrările pe cea mai mare piaţă auto din lume au urcat la 2,19 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019, a informat joi Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
În primele opt luni din acest an, vânzările au scăzut cu 9,7%, la 14,55 milioane de vehicule.
În acest an, Asociaţia Producătorilor Auto din China se aşteaptă la un recul de aproximativ 10% al vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume, iar în cazul unui al doilea val de infecţii declinul s-ar putea adânci la aproximativ 20%.
Ca un semn promiţător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice şi hibride au crescut cu 25,8% în august, la 109.000 unităţi. În acest an, CAAM se aşteaptă la un declin cu 11% al vânzărilor de automobile electrice şi hibride, la 1,1 milioane de unităţi.
Vânzările de camioane şi alte vehicule comerciale, care reprezintă aproximativ un sfert din piaţă, au urcat cu 41,6% în august, sprijinite de investiţiile guvernamentale în infrastructură, precum şi de reglementările mai dure privind emisiile, aprobate anul trecut. Livrările de maşini de pasageri au crescut cu 6%.
Printre producătorii auto care au raportat creşteri ale vânzărilor luna trecută se află Geely Automobile şi Toyota Motor.
China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.