Christian Tour intră pe piaţa hotelieră, urmând să înceapă operarea primului hotel propriu, de patru stele, din lanţul Memento Hotels, situat în insula Corfu, din Grecia, a anunţat, ieri, Cristian Pandel, preşedintele fondator al grupului.
Domnia sa a precizat: "Vrem să intrăm în zona hotelieră, întrucât este cel mai profitabil să ne dezvoltăm pe lanţ. Avem maşinile noastre, agenţiile proprii, avem produs la prima mână şi ar fi ideal să avem şi propriile hoteluri".
Christian Tour a preluat în leasing, pentru 18 ani, hotelul din Corfu, construit în anul 2000, pe care îl modernizează, investind circa 0,5 milioane de euro, în întreg ansamblul. Acesta va fi finalizat în luna aprilie şi se întinde pe trei hectare, fiind prevăzut cu 116 camere şi 360 de paturi. Societatea colaborează şi cu operatori internaţionali de calibru din domeniul turismului, punând la dispoziţie un număr de camere din cadrul ansamblului hotelier.
Christian Tour intenţionează să aibă hoteluri proprii atât în afara graniţelor, cât şi în România, potrivit domnului Pandel, care subliniază că viitorul turismului intern va fi domeniul balnear: "Am reuşit ca hotelurile de cinci stele să le aducem la echivalentul a patru stele, prin volumul turiştilor. Piaţa românescă are un mare handicap - nu are volume".
• Christian Tour a anunţat că se va capitaliza
Christian Tour intenţionează să se capitalizeze, atât prin aportul cu bani cash, cât şi prin contribuţia adusă de unele sedii, care au fost cumpărate în ultimii ani, a anunţat, ieri, domnul Pandel.
Pentru anul în curs, agenţia de turism şi-a propus să-şi continue investiţiile în flota de autocare de lux "Setra", preţul unuia dintre acestea fiind de circa 400.000 de euro. "Au fost aduse patru autocare «Setra» Top Class. Acum avem 28 de vehicule şi vrem să achiziţionăm încă zece, dar vom hotărî acest lucru după bilanţul nostru, care urmează să aibă loc", potrivit lui Cristian Pandel.
În acelaşi timp, societatea continuă dezvoltarea reţelei proprii, care s-a extins de la circa 15 sedii proprii, anul trecut, la aproximativ 30 de astfel de unităţi. Această reţea urmează să fie dezvoltată până la 40 de sedii.
Totalul investiţiilor prevăzute pentru acest an va atinge o valoare de circa 1 milion de euro.
• Cifra de afaceri a agenţiei de turism a crescut cu 30%
Compania Christian Tour a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 45 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 30% faţă de cea din 2012, potrivit preşedintelui fondator al societăţii. Agenţia de turism a înregistrat, în 2013, un profit net de peste 3 milioane de lei, creşterea fiind similară cu cea a cifrei de afaceri.
"În ultimii ani am avut o creştere constantă a afacerilor, de două cifre. Nu avem niciun contract cu statul şi niciun client care să aibă mai mult de 1,5% din cifra noastră de afaceri. Pentru acest an estimăm o creştere de 30-40% peste profitul de anul trecut", a afirmat domnul Pandel, care estimează, pentru acest an, o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro şi aproximativ 200.000 de turişti care să cumpere vacanţe de la Christian Tour.
Potrivit domniei sale, întregul grup, ce cuprinde companiile Christian Tour, Pegas Holidays, Europa Travel şi Bibi Touring, are un rulaj mai mare de 70 de milioane de euro.
Printre noutăţile anului în curs, se numără lansarea charterelor cu plecare din Bacău şi redeschiderea, pe perioada estivală, a charterelor din Iaşi, Cluj şi Timişoara către destinaţii precum insula Creta, Zakynthos, Corfu etc.
Reprezentantul companiei preconizează că, până la 31 martie, circa 40-45% dintre turişti vor opta pentru early booking, foarte mulţi urmând să achiziţioneze vacanţe şi la târgul de turism din această primăvară.
• Compania vrea să lanseze conceptul "Family Moments"
Un loc important în strategia companiei pentru anul în curs îl are lansarea conceptului "Family Moments", care presupune pachete all-inclusiv, prevăzute cu locuri special amenajate, piscine pentru şi animaţie pentru copii în limba română, precum şi parcuri tematice, baby sitting etc.
Un astfel de pachet destinat familiilor cu 1-2 copii ajunge, pentru şapte nopţi, la aproximativ 1.000-1.500 de euro - bugetul unei familii care vrea să meargă în excursie cu avionul.
Compania urmează să lanseze şi pachetul "Aventuro", în prezent cea mai căutată ofertă fiind "Senior Voyage", segment pe care compania ocupă circa 80-85% din piaţă, potrivit lui Cristian Pandel.
• Cristian Pandel: "Cei mai mulţi români pleacă în excursie cu maşina proprie"
Cei mai mulţi români pleacă în excursie cu maşina proprie, pe locul al doilea aflându-se turiştii care călătoresc cu avionul şi apoi cei care preferă autocarul, potrivit lui Cristian Pandel.
Domnia sa opinează că piaţa zborurilor cu avionul, unde ţara noastră ocupă un loc codaş în Europa, va creşte, în următorii ani.
Printre destinaţiile favorite ale celor peste 150.000 de turişti care au călătorit cu Christian Tour se numără Grecia, Turcia şi Spania. Agenţia a avut, anul trecut, mai mult de 1.500 de agenţii partenere şi a promovat peste 2.500 de hoteluri, operând 35 de zboruri charter săptămânale.
Domnul Pandel a precizat că, de anul trecut, odată cu introducerea a două zboruri charter din Cluj-Napoca şi a alte şapte din Timişoara către Grecia şi Turcia, a scăzut substanţial numărul românilor din Transilvania care pleacă în vacanţe cu zboruri din Ungaria. Preţul mediu pe care îl achită un turist pentru pachetele puse la vânzare de companie se ridică la 350-400 de euro, potrivit reprezentantului Christian Tour, care conchide: "Cea mai mare problemă este lipsa personalului calificat în turism. Copiii care vin din facultate ştiu doar teorie şi nimic practic".
Conform domniei sale, diversificarea produsului Christian Tour a dezvăluit apetenţa turistului român pentru vacanţe în zone precum Dubai, Republica Dominicană, Mexic, Cuba şi pentru cele de tip croazieră.
Înfiinţată în urmă cu 17 ani, Christian Tour are 28 de agenţii şi 125 de angajaţi.