În condiţiile în care în perioada 2008 - 2011 piaţa de zidărie a scăzut cu 37% în volum şi 64% în valoare, Ceramica a reuşit să crească cifra de afaceri din 2011 la o valoare de peste 65,6 de milioane de lei (~15,5 milioane de euro) depăşind rezultatul din 2008, anul începerii crizei economice, se arată într-un comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit reprezentaţilor companiei, anul 2011 a adus la nivel naţional un trend descendent în domeniul construcţiilor, aspect cauzat de puterea scăzută de cumpărare a românilor şi de conjunctura economică nefavorabilă.
Iulian Mangalagiu, Director General Ceramica Iaşi, a declarat: "În dorinţa de a rezista pe o piaţă de profil instabilă, gama de cărămizi a fost extinsă de la un număr de 5 modele la 20 de tipuri variate, în funcţie de natură şi obiectivul construcţiei. Pe lângă acestea am lansat o serie de produse pentru oferirea de originalitate şi rafinament casei şi grădinii, Brikston Garden şi Brikston Klinker. Mai mult, a fost creat un nou material de zidărie, BRAC. Acesta este un material unic pe piaţă din România, care încorporează cu succes următoarele calităţi: rezistenţa la compresiune, preţ competitiv, durabilitate şi usurinţa de punere în operă datorată dimensiunilor mari".
Toţi aceşti factori au contribuit la o traiectorie ascendentă a producătorului ieşean de cărămidă, plasându-l în poziţia secundă la nivel naţional pe piaţa de cărămidă, aspect reflectat şi în evoluţia vânzărilor din 2008 până în 2011. De la declanşarea crizei economice, de la finele lui 2008, compania a înregistrat un volum de vânzări într-o continuă creştere, plecând de la 189 mii de metri cubi în 2008 şi ajungând în 2011 la 373 mii de metri cubi, cu 200% mai mari.