Starea de urgenţă care s-a instaurat la începutul lunii martie în România a creat probleme în rândul celor mai mulţi antreprenori. Eugen Saulea, fondatorul companiei de leasing de personal ESSA, este o excepţie, deoarece compania lui a înregistat o creştere a cifrei de afaceri de 6% în primul trimestru din acest an, faţă de acelaşi trimestru de anul trecut, de la 3,1 milioane euro, la 3,3 milioane de euro, informează un comunicat de presă al companiei.
Eugen Saulea se aşteaptă ca până la sfârşitul anului, cifra de afaceri a firmei să se ridice la 14,7 milioane de euro, mai mult cu 3% faţă de cea raportată la finele anului trecut, 14,3 milioane euro
ESSA a fost fondată în 2010 şi astăzi este unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa serviciilor logistice şi de management POSM (point of sale materials - o metodă rapidă de promovare indoor a produselor noi sau a celor promoţionale) din ţară. Serviciile oferite de companie sunt : recrutare de personal, formare, motivare şi carieră.
Antreprenorul explică: "Ce facem noi la ESSA? Practic, preluăm produsul din recepţie, punem produsul în raft, promovăm ofertele, recomandăm optim consumatorilor, transportăm şi plasăm materiale de comunicare, formăm şi delegăm personal pentru structurile punctelor de vânzare".
El a recrutat 700 de oameni în ultimele luni, pentru a face faţă cererii.
Pe plan local, numărul de şomeri din luna aprilie a fost de 432.000, în creştere atât faţă de luna precedentă (414.000 persoane), cât şi faţă de aceeaşi lună a anului anterior (355.000 persoane), potrivit ultimelor date furnizate de către Institutului Naţional de Statistică.
Retailul este unul dintre domeniile care se confruntă cu mai multe probleme în ceea ce priveşte recrutarea, în special din cauza salariilor mici şi al programului de lucru. Aici intervine ESSA, firma prin care Eugen Saulea recrutează şi selectează personal pentru toate categoriile de retaileri.
El adaugă : "ESSA angajează oameni pe care îi închiriază pe o anumită perioadă de timp, însă obligaţia plăţii salariilor rămâne la noi. Mi s-a tot pus întrebarea de ce ar prefera cineva să se angajeze la noi şi nu direct la retailer. Răspunsul este destul de simplu. Mega Image are nevoie de un angajat pentru două luni. Omul acesta nu rămâne fără job după cele două luni, întrucât noi îl trimitem pe alt proiect".
În plus, pentru a se adapta solicitărilor , antreprenorul a inventat chiar şi un job nou: Personal Curăţenie şi Dezinfectare.
Eugen Saulea conchide: "De asemenea, angajaţii noştri au mers să negocieze în locul acestora, să se asigure că există marfă în fluxul de aprovizionare, iar ei au fost mulţumiţi pentru că era cineva în magazine. Noi am fost printre singurii, ca agenţie de profil, care am oferit acest tip de serviciu şi am reuşit să ne mulăm instant pe proiecte şi să ne mulţumim clienţii".
ESSA oferă personal în sistem leasing si outsource pentru peste 30 de clienţi, dintre care 11 sunt din retail, precum Carrefour, Kaufland sau Mega Image.