Compania de călătorii Eximtur a înregistrat o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro, în anul 2014, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, arată un comunicat al companiei.
Potrivit acestuia, 63% din sumă a fost dată de serviciile de business travel şi organizare de evenimente. Divizia de vacanţe şi călătorii a înregistrat o creştere de circa 4%, iar cea de incoming a crescut ca pondere pentru companie de şase ori, aducând în România turişti din Austria, Slovenia şi Marea Britanie. În 2014, compania a plătit taxe şi impozite de peste un milion de euro.
Eximtur Business a fost anul trecut cea mai performantă dintre divizii, cu o creştere a serviciilor asigurate clienţilor companii private şi instituţii publice de peste 14%.
Centrele de business travel ale Eximtur din Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca şi Sibiu au înregistrat creşteri importante de cifră a vânzărilor şi anume, 18%, 17%, 23%, respectiv 5%, pentru un număr de peste 100.000 de persoane care au călătorit pe destinaţii externe şi interne cu scop de afaceri.
"Investiţiile noastre în oameni, în echipa de management, branding şi consultanţă specializată în călătorii de afaceri au dat rezultate. Vom continua investiţiile în această divizie deoarece avem consultanţi experimentaţi de travel şi vrem să joace un rol important în afacere şi pe viitor", declară Lucia Nora Morariu, preşedinte-director general Eximtur.
Eximtur Business a câştigat în 2014 peste 70 de clienţi noi, companii private şi instituţii publice. Divizia a organizat peste 100 de evenimente, în special traininguri, team-building-uri şi petreceri de firmă pentru clienţi din domeniul IT&C, industria de componente auto, tutun, retail & FMCG, programe de tip incentive în străinătate pentru partenerii de afaceri ai clienţilor din domeniul agricol şi a oferit servicii de business travel pentru clienţii participanţi la conferinţe, congrese şi simpozioane medicale.
Un eveniment aparte este Festivalul Internaţional de Film Transilvania, pentru care oferim an de an servicii de business travel pentru cei peste 700 de invitaţi, personalităţi marcante din cinematografie, regizori, producători, scenarişti, actori, critici de film, reprezentanţi mass media.
"Ne mândrim cu faptul că avem clienţi corporate de calibru, care, chiar dacă în alte ţări lucrează cu companii multinaţionale, în România au ales divizia Eximtur Business pentru calitatea serviciilor. Am convingerea că alegerea noastră ca furnizor de servicii business travel de către un număr din ce în ce mai mare de companii ţine cont şi de transparenţa şi legalitatea cu care ne desfasurăm activitatea", declară Lucia Nora Morariu, preşedinte-director general Eximtur.
Pentru consolidarea relaţiei cu clienţii corporate, Eximtur a investit 100.000 de euro, în ultimul trimestru al anului, în tehnologie de top şi a înfiinţat un serviciu non stop de rezervări, asistenţă şi informaţii.
Divizia Eximtur leisure a înregistrat anul trecut o creştere generală de circa 4%. În structura vânzărilor, călătoriile externe au crescut cu 6%, iar cele pe destinaţii interne cu 4%, pe fondul unui an profund marcat electoral, care a redus interesul românilor pentru vacanţe.
În 2014, compania Eximtur a dezvoltat şi divizia Eximtur Incoming, specializată în acordarea de servicii şi programe turiştilor străini şi prezentarea ţării prin intermediul paginii www.romaniaforall.com, în limba engleză în prezent, dar şi în limba germană din martie 2015. Peste 2.000 de turişti din Austria, Slovenia şi Marea Britanie au vizitat anul trecut România prin intermediul diviziei de incoming, care îşi va extinde în 2015 operaţiunile şi pe piaţa Germaniei.
"'Anul 2014 a însemnat pentru compania Eximtur un nou an de consolidare a business-ului corect pe care îl susţinem în industria de călătorii. Ne mândrim că reuşim să păstrăm o companie cu indicatori financiari corecţi, în condiţiile în care plătim corect şi complet toate taxele către bugetul de stat, la un număr de peste 150 de angajati. De asemenea, cu peste 1 milion de euro plătiţi anual către bugetul de stat şi bugetele locale, compania Eximtur este unul dintre cei mai importanţi contribuabili din industria de călătorii din România"' a declarat Lucia Nora Morariu - presedinte Eximtur.
Compania de călătorii Eximtur, cu 28 de agenţii în 19 oraşe, dintre care 12 sunt francize şi una online, fly.ro, patru centre de business travel la Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu şi Timişoara, a fost înfinţată în 1993.