"Henkel România" a înregistrat, în 2007, o cifră de afaceri de peste 472 milioane de lei (peste 140 de milioane de euro), în creştere cu mai bine de 36% faţă de anul precedent, ne-a declarat domnul Liviu Sfrija, preşedintele companiei. Potrivit spuselor sale, profitul societăţii a depăşit 90 de milioane de lei (27 milioane de euro).
Domnia sa a declarat: "Anul 2007 a fost unul extrem de important pentru
Toate diviziile "Henkel România" - "Detergenţi şi produse pentru curăţat", "Produse cosmetice", "Adezivi Tehnologii" - au avut o contribuţie importantă la aceste rezultate. Pentru prima dată în istoria companiei, "Henkel România" s-a situat pe primul loc în clasamentul ţărilor membre ale "Henkel Central Eastern Europe" din punctul de vedere al ritmului de creştere în 2007. Pe următoarele poziţii s-au clasat Ucraina şi Rusia, cu creşteri de 35%, respectiv 31%. Domnul Liviu Sfirja a declarat: "În vestul Europei este aproape imposibil să atingi rate de creştere de ordinul a două cifre. Este extraordinar să depăşeşti ţări precum Rusia şi Ucraina. Un procent de creştere de circa 40% este pur şi simplu fenomenal".
Cel mai important moment pentru "Henkel România" l-a reprezentat, în anul 2007, inaugurarea noii fabrici de adezivi de la Câmpia Turzii, judeţul Cluj, cu o capacitate de producţie anuală de 200.000 de tone. "Investiţia în noua fabrică se ridică la peste 9 milioane de euro şi reprezintă pentru
Divizia "Adezivi" a cunoscut o evoluţie ascendentă şi în 2007, marca emblemă a acesteia - "Ceresit" - fiind, din nou, motorul creşterii. "Ceresit" şi-a consolidat poziţia prin lansarea unor noi produse şi sisteme, având o cotă de circa 45%. Dintre mărcile de adezivi şi tehnologii, cele mai active în anul 2007 au fost: Ceresit, Thomsit, Loctite, Teroson şi Moment, alături de tehnologiile Henkel.
Domnul Sfrija ne-a mai spus că, în acest moment, "Henkel" are două centre de producţie în România (pentru adezivi) cu o capacitate totală de 450.000 tone/an. Domnia sa ne-a declarat: "Cea mai mare parte a acesteia este înghiţită de către piaţa românească. Sectorul construcţiilor se dezvoltă continuu în România, creşterea anuală fiind, conform statisticilor, de peste 30%".
Preşedintele "Henkel" este de părere că evoluţia în ascesiune a pieţei imobiliare din ultimii ani nu poate fi decât benefică pentru industria materialelor de construcţii, care va fi obligată să-şi dezvolte noi capacităţi de producţie pentru acoperirea acestor cereri din piaţă. Domnul Sfrija a adăugat: "Trebuie menţionat aici că o pondere importantă în vânzări încep să o aibă şi cele din zona de retail, deoarece din ce în ce mai mulţi oameni sunt mai preocupaţi de creşterea confortului în apartamente, investind în amenajări interioare şi în eficientizarea parametrilor termici şi fonici din locuinţe".
Tot în 2007, divizia Adezivi a "Henkel România" a lansat un nou concept inovator pentru piaţa materialelor de construcţii - trei "Showroom -uri Ceresit pentru Profesionişti", în Bucureşti, Ploieşti şi Târgu Mureş.
Totodată, divizia "Detergenţi" a înregistrat o creştere explozivă în 2007, motorul creşterii fiind brandul Persil.
"Henkel Central Eastern Europe" ("Henkel CEE") a reuşit, în 2007, o creştere a cifrei de afaceri cu 17,7%, la 2,214 miliarde de euro. Anul 2008 va aduce investiţii importante în zona Europei Centrale şi de Est, care vor însuma aproximativ 150 de milioane de euro. "Aceste investiţii ne vor permite să ne continuăm creşterea dinamică şi în cea de-a treia decadă a istoriei companiei noastre", a declarat domnul Günter Thumser, preşedintele "Henkel CEE".
În 2008, "Henkel CEE" va investi circa 150 de milioane de euro în regiune. Compania va deschide noi unităţi de producţie în Rusia, Ucraina, Kazahstan. Printre celelalte proiecte importante de extindere, se numără o unitate de producţie pentru detergenţi în Ankara - Turcia, precum şi noi clădiri administrative în Budapesta, Sofia, Bucureşti şi Belgrad.