Ţara noastră este foarte interesantă pentru investitorii care se ocupă de zona Europei Centrale şi de Est sau de pieţe emergente, în general, a declarat Tom Attenborough, Managing Director "Citi" Europa Centrală şi de Est. "România este prea mare pentru ca investitorii să o ignore", a precizat domnia sa.
Ţara noastră prezintă, însă, şi o serie de obstacole care îi reduc atractivitatea în ochii investitorilor instituţionali, a arătat Tom Attenborough. Lichiditatea redusă şi volumurile mici de tranzacţionare fac ca procesul de creare a unor portofolii de valori semnificative, de ordinul zecilor de milioane de euro, să dureze şi câteva luni, a explicat domnia sa, menţionând că speră ca listările anunţate la companiile de stat să ofere o soluţie în acest sens.
O altă problemă o reprezintă obstacolele de ordin operaţional, acestea trebuind rezolvate pentru a junge la standarde internaţionale în domeniu, potrivit Managing Directorul "Citi" Europa Centrală şi de Est.
De asemenea, companiile care doresc să se listeze trebuie să se pregăteas-că pentru aceasta, iar procesul durează, în medie, între trei şi şase luni, atrage atenţia Tom Attenborough.
Aura Giurcăneanu, şeful departamentului de audit din cadrul "KPMG", a declarat că pieţele aşteaptă ca firmele să fie pregătite pentru ofertele publice iniţiale. Acest lucru presupune, printre altele, realizarea de raportări financiare în termeni comparativi, prezentarea adecvată a indicatorilor de performanţă, precum şi activităţii companiei pe segmente de activitate şi/sau pe zone geografice, a explicat domnia sa.
Aproximativ 62% dintre directorii executivi ai unor companii care urmăresc să se listeze se aşteaptă ca activitatea să revină la normal după realizarea acesteia, potrivit Aurei Giurcăneanu. Ce nu îşi dau seama aceştia este că "normalul" se va schimba, activitatea urmând să se desfăşoare într-o altă manieră decât până în acel moment, a arătat reprezentantul "KPMG".
Un alt aspect pe care trebuie să îl aibă în vedere conducerea companiei care doreşte listarea este că investitorii sunt mai interesaţi de perspectivele viitoare ale firmei decât de rezultatele din anii trecuţi, indiferent cât de bune au fost acestea, a mai atras atenţia domnia sa.