În urma analizei financiare făcute la nivelul Consiliului Judeţean Braşov şi ţinând cont că bugetul este mai mic cu 90 de milioane de lei faţă de anul trecut, autorităţile judeţene intenţionează să contracteze un credit în valoare de 200 de milioane de lei pentru a finanţa proiectele în derulare. "Din totalul de 200 de milioane de lei dorim să alocăm 45 de milioane de lei pentru asigurarea cofinanţării şi a cheltuielilor neeligibile a proiectelor contractate sau în curs de contractare prin Programul Operaţional Regional, iar restul de 155 de milioane de lei să le alocăm pentru proiectul aeroportului. Încă de anul trecut am achitat o parte din creditele care nu aveau condiţii avantajoase pentru noi, am rambursat mai mult de 10 milioane de euro, astfel că ne încadrăm în limita legală în ceea ce priveşte datoria legală", a explicat Adrian Veştea, preşedintele CJ Braşov.
Condiţiile împrumutului, suma exactă pe care o va solicita CJ Braşov, perioada de rambursare şi instituţia bancară furnizoare vor fi stabilite într-o viitoare şedinţă de plen, după care vor fi demarate procedurile de achiziţie publică în acest sens.
Studiul de fundamentare prezentat public la sfârşitul anului trecut analizează patru scenarii teoretice pentru finalizarea investiţiei şi asigurarea funcţionalităţii aeroportului. "În mod firesc, ne-am dori în primul rând să realizăm acest aeroport şi să îl operaţionalizăm în parteneriat cu alte administraţii publice locale, precum Municipiul Braşov, Oraşul Ghimbav, judeţele Covasna şi Harghita, şi alţii. Un asemenea scenariu ar permite să distribuim atât efortul investiţional, cât şi riscurile, cu alte autorităţi publice ale administraţiei locale. Există însă, în acest scenariu, un factor de risc în ceea ce priveşte termenul de realizare a investiţiei, termen ce ar putea fi decalat pe o perioadă lungă, de avizarea de către instituţiile româneşti şi europene abilitate în ceea ce priveşte acordarea măsurii de ajutor de stat de către UAT-urile asociate în acest scenariu", a explicat Adrian Veştea.
Acesta a precizat că va propune plenului Consiliului Judeţean Braşov să aprobe scenariul din studiul de fundamentare în baza căruia se va continua şi finaliza investiţia, dar cel mai probabil se va lua în considerare finalizarea obiectivului de către Consiliul Judeţean Braşov. Acest scenariu va permite, cel puţin teoretic, finalizarea obiectivului până la finele anului 2020. "În paralel, indiferent de scenariul de dezvoltare aprobat, vom demara procedurile de notificare a acordării măsurii de ajutor de stat, astfel încât, în urma unui aviz favorabil al Comisiei Europene, să putem angrena şi celelalte administraţii locale, inclusiv Municipiul Braşov în susţinerea activităţii aeroportului", a precizat Adrian Veştea.