Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) doreşte să devină singura autoritate care să stabilească principiile şi regulile de desfăşurare a campaniei electorale în serviciile de programe audiovizuale.
În acest sens, preşedintele CNA, Ralu Filip, a anunţat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că va crea un grup de iniţiativă care să depună, la Parlament, un proiect de modificare a Legii Audiovizualului. CNA se aşteaptă ca iniţiativa să fie preluată fie de Minis-terul Culturii şi Cultelor (MCC), fie de Comisia de cultură a Camerei Deputaţilor. Modificările legii vor fi formulate, însă, în comun cu MCC, Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia In-formaţiei şi Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale.
La acestea se adaugă, din partea societăţii civile, Centrul pentru Jurnalism Independent, Agenţia de Monitorizare a Presei, Asociaţia Consumatorilor de Media şi Institutul pentru Politici Publice.
Ralu Filip a motivat iniţiativa CNA prin faptul că aderarea României la Uniunea Europea-nă presupune şi armonizarea legislaţiei române în domeniul audiovizualului cu normele şi directivele stabilite în Directiva Televiziunea fără Frontiere. În procesul de armonizare intră şi competenţele Consiliului de a stabili regulile de des-făşurare a campaniei electorale, lucru recomandat, de altfel, şi de rapoartele mi-siunilor OSCE privind alegerile din 2000 şi 2004. Preşedintele CNA a subliniat că includerea acestor norme în Legea Audiovizualului le va asi-gura stabilitate, transparenţă şi o aplicare obiectivă, care va putea fi verificată atât de Parlament, cât şi de societatea civilă.