Autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 60 km, dintre care 53,215 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ 7 km de legături (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece: Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov, iar tariful de tranzit va fi de 7 lei, conform unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) trimis azi redacţiei.
Autostrada va conţine: 19 viaducte (în lungime totală de 2,964 km), 15 poduri (totalizând 0,135 km) şi aproximativ 20 km de tuneluri, câte 9,77 km de tunel pe fiecare parte: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal.
Autostrada va începe la intersecţia dintre Drumul Naţional (DN) 1 şi Drumul Judeţean (DJ) 101 R (podul dinspre Breaza) şi se va termina la Cristian, asigurând legătura atât spre Ghimbav, cât şi spre DN 73, în apropierea centurii Braşovului. Această autostradă va avea trei ieşiri: între Sinaia şi Buşteni, la Predeal şi la Râşnov.
În ceea ce priveşte preţul, aproximativ 40 km (partea fără tuneluri) vor costa 1.070 milioane euro, iar restul va costa 396,368 milioane euro. Standardul de cost pentru tunel pe o autostradă de munte este 27 milioane euro per kilometru (fără TVA), iar în urma negocierilor, preţul obţinut pe kilometru este de 20 milioane euro (fără TVA).
La negocierile pentru realizarea Autostrăzii Comarnic-Braşov, au participat, în permanenţă, reprezentanţii BEI şi BERD, în plus faţă de finanţatorii privaţi. Astfel, preţul a fost stabilit de experţii consorţiilor participante, un consultant extern idependent şi experţii băncilor finanţatoare.
Şoferii de autoturisme vor plăti 7 lei (cu TVA) pentru tranzitarea întregii autostrăzi. Pentru distanţe mai mici, tarifele sunt reduse în funcţie de distanţă.
"Acestea sunt cele mai mici tarife de autostradă din UE, modul de stabilire a acestora ţinând cont de realităţile concrete din România, respectiv de puterea de cumpărare a cetăţenilor români", se mai arată în comunicat.