Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a demarat licitaţia pentru proiectarea şi construcţia centurii Constanţa. Firmele de profil interesate sunt invitate să depună documentele de precalificare până pe data de 17 august 2007.
În urma etapei de precalificare, societăţile selectate vor avea la dispoziţie 45 de zile pentru depunerea ofertelor detaliate. Contractul de construcţie al centurii Constanţa va fi semnat în cursul lunii noiembrie 2007, potrivit reprezentanţilor CNADNR.
Noua variantă de ocolire a oraşului Constanţa, cu profil de autostradă, este finanţată de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi de Guvernul României. Costurile estimate pentru realizarea autostrăzii în lungime de 22,2 km, împreună cu întreaga infrastructură asociată, vor ajunge la circa 145 milioane de euro.
În data de 19 aprilie 2007, CNADNR a semnat contractul de consultanţă pentru proiectarea şi supervizarea lucrărilor cu firmele asociate "Hill International" (Marea Britanie) şi WSP (Suedia). În prezent, consultantul se află în faza de detaliere a studiului de fezabilitate iniţial, pentru care are ca termen de revizuire data de 10 iulie 2007. Astfel, constructorul, care va fi stabilit ulterior prin licitaţie, va întocmi proiectul de execuţie.
Autostrada va fi proiectată pentru o viteză de deplasare a autovehiculelor de 140 km/h, cu o cale de rulare de 2x7,5 m, zona mediană de 4 m şi banda de urgenţă de 2x3 m. Traseul autostrăzii începe în apropierea podului Ovidiu, pe DN 2A şi trece prin vestul Constanţei până în apropierea podului de la Agigea, pe DN 39. Proiectul implică proiectarea a cinci noduri rutiere şi a 21 de lucrări de artă.
În ultimele două luni au existat unele probleme legate de autorizarea unor lucrări în apropierea traseului autostrăzii, ceea ce a determinat modificarea traseului în unele zone şi adoptarea unor soluţii tehnice noi, însă, fără depăşirea costurilor estimate iniţial. În prezent, mai sunt discuţii în legătură cu amplasarea nodului rutier de la Agigea.