Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale S.A. (CNADNR) organizează licitaţie pentru atribuirea unui contract în valoare estimată de aproape 70 de milioane de lei (aproximativ 16 milioane de euro), fără TVA, pentru achiziţionarea unui sistem de administrare şi întreţinere a reţelei de drumuri naţionale cu durata de viaţă expirată şi care prezintă straturi rutiere bituminoase uzate, se arată într-un comunicat de presă al companiei transmis redacţiei.
Pentru atribuirea acestui contract, autoritatea contractantă organizează o licitaţie împărţită pe 10 loturi, valoarea acestora oscilând între 1,081 milioane lei lei şi 21,6 milioane lei, fără TVA, şi acoperă următoarele segmente: Lot 1 Reciclator; Lot 2 Compactor tambur lis; Lot 3 Compactor multi-pneu; Lot 4 Distribuitor de lianţi hidraulici; Lot 5 Autogreder; Lot 6 Autobasculantă 18mc; Lot 7 Autocisternă apă 10mc; Lot 8 Autotransportor emulsie 25 tone; Lot 9 Autotransportor muncitori; Lot 10 Cap tractor cu semiremorcă transport utilaje (trailer).
Administrarea şi întreţinerea reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi este asigurată de către CNADNR prin intermediul unui număr de 7 Direcţii Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) dezvoltate la nivelul regiunilor, care au în subordine un număr total de 45 de Secţii de Drumuri Naţionale (SDN) organizate, în general, la nivelul judeţelor. Secţiile de Drumuri Naţionale coordonează în total un număr de 303 Districte de Drumuri/Centre de Întreţinere şi Operare, care desfăşoară activităţi de administrare şi întreţinere a întregii reţele de drumuri naţionale şi autostrăzi.
'Pentru a creşte capacitatea de intervenţii în situaţii de urgenţă pe reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi, CNADNR S.A. va achiziţiona trusa de reciclare. Această trusă va fi dotată corespunzător pentru a interveni rapid şi eficient pentru reciclare în situ. Sistemul de reciclare în situ reprezintă soluţia ideală pentru drumuri cu durata de viaţă expirată, care prezintă o zestre formată din straturi rutiere bituminoase, îmbătrânite. Cu ajutorul acestei truse se va putea realiza reciclarea în situ pe numeroase sectoare de drumuri naţionale, în vederea restabilirii parametrilor tehnici. Avantajul, din punct de vedere tehnico-economic, în comparaţie cu sistemele clasice (reabilitare), este că se înregistrează productivităţi foarte mari la reciclarea sistemului rutier, economii importante de materiale şi timpi de repunere în circulaţie reduşi', precizează autoritatea contractantă.
Durata contractului aferentă celor 10 loturi este 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului, iar termenul limită de depunere al ofertelor este 17 septembrie 2015, ora 10,00.
Ofertele primite vor fi deschise în aceeaşi zi, la ora 12,00.