Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis, în decembrie 2016, suspendarea pentru trei luni, până în prima lună a primăverii, a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, pentru că iarna nu se pot efectua investigaţii de teren, potrivit unui comunicat al companiei publicat ieri.
CNAIR precizează: "Având în vedere că această autostradă este imperios necesară, compania îşi rezervă dreptul şi obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru ca Studiul de Fezabilitate să fie realizat conform tuturor standardelor tehnico-economice astfel încât realizarea propriu-zisă a proiectului să fie făcută în termenii stabiliţi".
Contractul "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu - Piteşti" a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti Tecnic Consulting Engineering România SRL (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti).
Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) şi Bugetul de Stat (GOR 15%). Contractul are o durată de implementare de 17 luni.
CNAIR SA susţine că a supus dezbaterii publice cele cinci variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu - Piteşti, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate (SF): "Acest fapt are drept scop realizarea unei cât mai bune cunoaşteri a proiectului, a locului, a condiţiilor de care Proiectantul ar trebui să ţină seama. Pentru aceasta, CNAIR SA a făcut public proiectul cu cele 5 variante pe site-ul companiei şi pe forum.cnadnr.ro şi, de asemenea, a declanşat discuţii cu autorităţile locale şi cu toţi cei interesaţi. (...) Având în vedere importanţa acestui proiect, autostrada Sibiu - Piteşti, la nivelul companiei s-a înfiinţat încă de anul trecut colectivul de lucru - Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Piteşti". Această Unitate în cadrul căreia au fost desemnaţi 18 angajaţi ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de realizare a SF-ului şi, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de U.E.
În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrăzii Sibiu - Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2 (Boiţa - Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000); Secţiunea 3 (Racoviţă - Văleni, de la km 43+000 la km 72+000).
Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu - Piteşti, în lungime de aproximativ 123 km, este: Secţiunea 1, Sibiu - Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secţiunea 2, Boiţa - Racoviţă de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă; Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrăzii prin Valea Băiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului; Secţiunea 4, Văleni - Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş; Secţiunea 5, Curtea de Argeş - Piteşti, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin valea Argeşului; Secţiunea 6, această secţiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou".