Ford a anunţat miercuri că va reduce aproximativ 14% din forţa sa de muncă în Europa, echivalentul a 4.000 de locuri de muncă, din cauza pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, transmite CNBC.
Printre principalele cauze se numără cererea slabă pentru vehicule electrice (EV), lipsa sprijinului guvernamental pentru tranziţia la electromobilitate şi concurenţa crescută, în special din partea rivalilor chinezi.
Impactul asupra Germaniei şi Regatului Unit
Cele mai multe disponibilizări vor avea loc în Germania şi în Regatul Unit, ţări unde industria auto joacă un rol esenţial.
Decizia reprezintă o lovitură grea pentru economia Germaniei, cea mai mare din Europa, care se confruntă deja cu probleme precum închiderea fabricilor Volkswagen şi tensiunile comerciale dintre China şi Statele Unite.
În Germania, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 28,6% în primele nouă luni ale acestui an, pe fondul eliminării subvenţiilor guvernamentale pentru EV-uri în decembrie 2022.
Cereri către guvernele europene
Ford a solicitat guvernului german mai multe investiţii în infrastructura de încărcare, stimulente financiare şi politici clare pentru a sprijini tranziţia la vehiculele electrice.
Într-o scrisoare adresată autorităţilor de la Berlin, directorul financiar al companiei, John Lawler, a criticat lipsa unei agende clare care să sprijine mobilitatea electrică.
Situaţia industriei auto europene
Anunţul Ford vine pe fondul problemelor generale din industria auto europeană, care se confruntă cu o scădere a vânzărilor de 6,1% în 2023. În cazul Ford, declinul a fost de 17,9% în aceeaşi perioadă.
De asemenea, Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China, acuzând guvernul chinez de subvenţii neloiale care afectează concurenţa.
Planuri de restructurare
Ford continuă procesul de restructurare în Europa, care include închiderea uzinei din Saarlouis, Germania, anul viitor, şi alte reduceri de personal. Compania a mai anunţat 3.800 de concedieri în februarie 2023. Reducerile actuale de personal urmează să fie finalizate până la sfârşitul anului 2027.
Această situaţie subliniază provocările majore cu care se confruntă industria auto globală, într-o perioadă de tranziţie spre vehicule electrice şi de intensificare a competiţiei.