Foxconn, furnizor major al Apple, a obţinut o creştere peste aşteptările analiştilor a profitului în trimestrul trei, de 11,27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în ciuda unei scăderi continue a cererii pentru produsele electronice de larg consum, transmite CNBC.
Iată rezultatele Foxconn pentru trimestrul încheiat în septembrie, faţă de estimările consensului LSEG: Venituri: 1.543 miliarde dolari noi taiwanezi (47,71 miliarde dolari), faţă de 1.559 miliarde dolari taiwanezi estimate. Profit net: 43,12 miliarde de dolari americani, faţă de cel de 35,078 miliarde de dolari americani estimat de analişti.
Firma taiwaneză a raportat că veniturile din exploatare au scăzut cu 11,64% faţă de un an în urmă, la 1.543 miliarde de dolari taiwanezi, în timp ce profitul net a crescut cu 11,27% faţă de un an în urmă, la 43,13 miliarde dolari taiwanezi, depăşind aşteptările analiştilor.
Foxconn a raportat un profit net de 38,75 miliarde USD în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel mai mare producător de electronice pe bază de contract din lume, numit oficial Hon Hai Technology Group, asamblează produse de larg consum precum iPhone-urile Apple.
Datele compilate de Counterpoint Research au dezvăluit că volumul global de vânzări de smartphone-uri în trimestrul al treilea a crescut cu 2%, trimestrial, în ciuda scăderii cu 8% de la an la an - la cele mai reduse niveluri în trimestrul al treilea din ultimii zece ani şi al nouălea trimestru consecutiv care înregistrează un declin.
"Volumele au scăzut de la an la an, în mare parte din cauza redresării mai lente decât erau aşteptările a cererii consumatorilor. Dar creşterea trimestrială a pieţei, în special performanţa pozitivă din septembrie, în ciuda vânzărilor cu o săptămână întreagă mai puţin a noilor iPhone-uri, este probabil un semn al unor ştiri pozitive pe viitor", a declarat Counterpoint Research într-un raport din 17 octombrie.
Seria iPhone 15 a fost lansată pe 22 septembrie.
Firma de cercetare Canalys a declarat săptămâna trecută că piaţa globală de smartphone-uri înregistrează o încetinire a declinului său. Piaţa a avut o scădere de doar 1% în trimestrul trei 2023, potrivit datelor Canalys.
"Susţinută de recuperările regionale şi cererea de actualizare a noilor produse, piaţa smartphone-urilor a înregistrat o creştere secvenţială de două cifre în trimestrul al treilea, înaintea sezonului de vânzări", a declarat Canalys pe 17 octombrie.
"Noile lansări ale Huawei şi Apple au energizat piaţa în acest trimestru, depăşind reînnoirea seriei emblematice ale multor altor furnizori", a declarat Amber Liu, analist la Canalys, adăugând că cel mai recent smartphone Huawei Mate 60 Pro, care a fost lansat în septembrie, atrage o cerere "entuziastă" în China continentală.
"Între timp, Apple îşi consolidează noua serie iPhone 15 cu performanţe şi funcţii mult îmbunătăţite pentru a stimula în mod continuu cererea", a spus Liu.
Prăbuşirea în curs de desfăşurare a produselor electronice a afectat grav piaţa globală de smartphone-uri. Cererea de bunuri electronice, cum ar fi smartphone-urile, a încetinit semnificativ, odată cu incertitudinile macroeconomice globale.
Pe fondul creşterii ratelor inflaţiei, consumatorii au redus achiziţiile de dispozitive de consum.
Foxconn a declarat în raportul său trimestrial că se aşteaptă ca politicile monetare, inflaţia, geopolitica şi macroeconomia să-şi afecteze afacerile în 2024.
În august, guvernul statului indian Karnataka a declarat că Foxconn va investi mai mult de 600 de milioane de dolari pentru a construi un proiect de producţie de telefoane şi o instalaţie separată de echipamente semiconductoare.
India ar putea reprezenta 20% până la 30% din producţia Hon Hai, ceea ce este "foarte asemănător cu China", a declarat preşedintele şi CEO-ul Young Liu pentru CNBC, luna trecută.
În octombrie, publicaţia de stat chineză Global Times a relatat, citând surse anonime, că mai multe birouri ale filialelor Hon Hai din China au fost supuse unor controale fiscale şi investigaţii la faţa locului privind utilizarea terenurilor.