Creşterea costurilor ar putea face ca în anul 2021 să mai existe doar trei-patru constructori auto niponi, au apreciat ieri analiştii firmei de consultanţă auto Kelley Blue Book, intervievaţi de CNBC, potrivit Agerpres.
O dovadă în acest sens a venit ieri, când "Nissan" a anunţat că va prelua 34% din acţiunile "Mitsubishi" pentru 1,9 miliarde de euro.
Japonia, a treia mare economie a lumii şi, totodată, al treilea mare producător mondial de vehicule, are cel puţin opt producători auto, inclusiv liderul mondial "Toyota Motor". Comparativ, alte ţări mari producătoare de automobile, precum Germania şi SUA, au doar câţiva constructori auto. Însă, această industrie trece printr-o perioadă dificilă. "Mitsubishi Motors" este implicat într-un scandal de falsificare a datelor privind consumul de combustibil, iar producătorul de airbaguri "Takata" a raportat pierderi pentru al treilea an consecutiv, după o acţiune de rechemare la nivel mondial.
"Cred că vom vedea o consolidare în ultimii cinci ani, până la trei-patru mari jucători importanţi, comparativ cu atât de mulţi jucători mici în prezent. Este posibil ca o treime şi chiar jumătate dintre ei să dispară în următorii 5-10 ani", a declarat Karl Brauer, de la firma de consultanţă auto Kelley Blue Book.