Meta Platforms va oferi o opţiune de abonament fără reclame pentru Facebook şi Instagram în Europa, după ce anul acesta s-a confruntat cu o provocare majoră din partea autorităţilor de reglementare din regiune, transmite CNBC.
Oamenii din Uniunea Europeană, care include 27 de ţări, Spaţiul Economic European şi Elveţia, vor putea plăti 9,99 euro, sau 11 dolari, pe lună pe web, sau 12,99 euro, sau 14 dolari pe lună pe iOS şi Android, pentru a accesa versiunea fără reclame a Facebook şi Instagram.
Această taxă acoperă toate conturile conectate pentru un utilizator.
Dar, începând cu 1 martie 2024, se va aplica o taxă suplimentară de 6 euro pe lună pe web şi 8 euro pe lună pentru aplicaţii pentru fiecare dintre conturile suplimentare ale unui utilizator.
Mişcarea vine după ce autoritatea irlandeză pentru protecţia datelor a amendat Meta în ianuarie cu 390 de milioane de euro, legată de încălcarea de către companie a legii emblematice privind confidenţialitatea din Europa, Regulamentul general privind protecţia datelor.
Ea a constatat că, pentru ca utilizatorii să acceseze platformele Meta, ei trebuie să accepte termenii şi condiţiile şi, prin urmare, să accepte ca datele lor de utilizator să fie folosite pentru reclame direcţionate.
Autoritatea de reglementare irlandeză a spus că practica a încălcat GDPR.
Meta a încercat şi nu a reuşit să conteste decizia.
La începutul acestui an, compania a trecut la o metodă de "consimţământ" în care utilizatorii ar trebui să accepte dacă să lase sau nu pe Meta să-i vizeze cu reclame folosind datele colectate de pe platformele sale.
Meta a spus că introducerea serviciului de abonament are ca scop abordarea preocupărilor de reglementare.
"Pentru a respecta reglementările europene în evoluţie, introducem o nouă opţiune de abonament în UE, SEE şi Elveţia. În noiembrie, vom oferi persoanelor care folosesc Facebook sau Instagram şi locuiesc în aceste regiuni posibilitatea de a continua să folosească aceste servicii personalizate gratuit cu reclame sau să se aboneze pentru a nu mai vedea reclame. În timp ce oamenii sunt abonaţi, informaţiile lor nu vor fi folosite pentru reclame, a scris compania în postarea de pe blog luni.
Meta a spus că opţiunea pentru utilizatorii din Europa de a cumpăra un abonament fără reclame "echilibrează cerinţele autorităţilor europene de reglementare, oferind utilizatorilor posibilitatea de a alege şi permiţând Meta să continue să servească toţi oamenii".
Curtea Europeană de Justiţie, prima instanţă a UE, a declarat într-o hotărâre din acest an că o companie poate oferi o versiune "alternativă" a serviciului său care nu se bazează pe colectarea de date pentru reclame.
Meta a indicat această hotărâre ca un motiv pentru introducerea ofertei de abonament.
"În hotărârea sa, CJUE (Curtea Europeană de Justiţie) a recunoscut în mod expres că un model de abonament, precum cel pe care îl anunţăm, este o formă validă de consimţământ pentru un serviciu finanţat prin reclame", a scris Meta.