Brandul italian de încălţăminte sport de lux Golden Goose şi-a amânat lansarea ofertei publice iniţiale la bursa din Milano pe motiv că alegerile pentru Parlamentul European şi apelul pentru alegeri anticipate în Franţa au dus la "deteriorarea semnificativă" a condiţiilor pieţei, transmite CNBC.
Golden Goose, cunoscută pentru pantofii săi cu aspect uzat, care au fost popularizaţi de celebrităţi precum Taylor Swift, urmărea o capitalizare bursieră de până la 1,86 miliarde de euro (2 miliarde de dolari).
"Contextul actual al pieţei nu este mediul potrivit pentru a face compania publică", a spus firma într-o declaraţie de marţi, adăugând că o IPO va fi reevaluată în timp util.
Alegerile pentru Parlamentul European şi convocarea unor alegeri generale anticipate în Franţa au afectat nu numai pieţele din Europa, ci şi sectorul de lux în special, a spus Golden Goose.
Compania a subliniat că procesul IPO al mărcii a fost "angajat pe scară largă" cu investitorii. Prima zi de tranzacţionare trebuia să aibă loc vineri.
Partidul de extremă dreaptă al Franţei Adunarea Naţională (RN) a câştigat aproximativ 31% din voturi la recentele alegeri pentru Parlamentul European, ceea ce l-a determinat pe preşedintele francez Emmanuel Macron să convoace alegeri naţionale anticipate.
Câştigurile record ale partidului RN au declanşat proteste la nivel naţional în Franţa, în timp ce manifestanţii au respins sentimentul naţionalist în creştere.
Indicele bursier francez CAC 40 a pierdut mai mult de 6,2% săptămâna trecută, pentru a înregistra cea mai mare pierdere săptămânală din martie 2022.
Golden Goose, care este deţinută de firma cu capital privat Permira, a anunţat săptămâna trecută că Invesco a angajat 100 de milioane de euro pentru listare, în calitate de susţinător principal.