Gigantul Coca-Cola Co. este aproape de un acord de preluare a tuturor acţiunilor la BodyArmor pentru 5,6 miliarde de dolari, în urma unei tranzacţii care evaluează producătorul de băuturi sportive la aproximativ opt miliarde de dolari, informează un articol publicat în The Wall Street Journal, preluat de Reuters şi Agerpres.
Citând surse din apropierea discuţiilor, Wall Street Journal susţine că grupul Coca-Cola, care deţine deja 30% din acţiunile BodyArmor, va prelua restul de 70% din acţiuni de la fondatorii şi investitorii BodyArmor, pentru a putea rivaliza mai bine cu Gatorade. Un acord ar putea fi anunţat chiar luni, adaugă WSJ.
Coca-Cola a preluat o participaţie minoritară la BodyArmor în 2018, devenind al doilea mare acţionar.
Fostul star al basketului Kobe Bryant a fost unul dintre primii investitori la BodyArmor, preluând o participaţie în 2013, la doi ani de la lansarea mărcii. Fundaţia care administrează averea lui Kobe Bryant urmează să primească peste 400 de milioane de dolari în schimbul participaţiei sale de peste 5% la BodyArmor, susţin sursele citate de WSJ.
Gatorade domină în continuare piaţa băuturilor sportive, chiar dacă vânzările BodyArmor au crescut rapid. Potrivit surselor, în acest an BodyArmor ar urma să genereze vânzări în valoare de 1,4 miliarde de dolari.
În ultimii ani, Coca-Cola şi-a eficientizat gama de produse pentru a se concentra pe băuturile în creştere rapidă. În luna mai a acestui an gigantul american a încetat să mai vândă propria sa băutură Coca-Cola Energy pe piaţa din America de Nord dar a păstrat pachetul majoritar la Monster Beverage Corp, unul dintre cei mai mari producători de băuturi energizante din SUA. În 2018, Coca-Cola a cumpărat lanţul de cafenele Costa pentru 5,1 miliarde dolari, în ideea de a profita de o piaţă a cafelei în creştere.
Gigantul Coca-Cola Co. deţine un pachet de 23,16% din acţiunile Coca Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, o firmă care este prezentă şi pe piaţa din România.