După o investiţie de 15 milioane de euro, Cocorico a creat cârnaţii 100% din carne de pui proaspătă şi condimente naturale, fără nitriţi, fără nitraţi, fără gluten, fără membrană, fără aditivi sau conservanţi, potivit unui comunicat de presă al companiei.
"Pentru mulţi dintre cei implicaţi, crearea unui astfel de produs a părut o misiune imposibilă, dar creativitatea noastră şi încrederea echipei că vom reuşi au făcut-o posibilă. După doi ani de cercetare, dezvoltare, testare, modificări în tehnologie, textură, temperaturi, fluxuri, am reuşit să creăm acest produs unic. De la hrana puilor, până la produsul finit, avem pe linie 100% natural. Cu această ocazie, doresc să mulţumesc tuturor colaboratorilor din ţară şi străinătate care au avut încredere în noi şi au participat la realizarea acestui proiect, inclusiv furnizori de utilaje, instituţii financiare, partenerilor de branding, precum şi colaboratorilor şi clienţilor noştri care au gustat şi apreciat produsul'', a menţionat Bogdan Stanca, fondator şi CEO al Grupului AAylex, proprietarul mărcii Cocorico.
Investiţia de peste 15 milioane euro a fost direcţionată pentru construcţia de la zero a unei unităţi specializate, care integrează robotizare şi automatizări de ultimă oră, inclusiv inovaţii şi condiţii speciale de biosecuritate. A inclus, de asemenea, etapele de cercetare, dezvoltare, testare, stabilizarea reţetei, ambalarea specială, construcţia brand-ului, asigurarea logisticii şi distribuţiei.
Începând cu luna ianuarie 2021, gama de cârnaţi Cocorico a fost în testări în câteva hypermarketuri din ţară şi din străinătate. Acum sunt în etapa în care produsele vor fi gradual
distribuite în toată ţara şi la export, pe pieţele din Italia, Spania, Bulgaria, Republica Cehă, Cipru, Franţa, Germania, Grecia, Marea Britanie, Ungaria şi Slovacia, inclusiv Orientul Mijlociu. Cârnaţii de pui Cocorico sunt acum disponibili pe piaţă în patru variante: natural, natural afumat cu lemn de fag, spicy afumat cu lemn de fag şi mediteraneean afumat cu lemn de fag. Cârnaţii pot fi consumaţi direct din pachetul în care sunt ambalaţi, fierţi sau la grătar şi se pot integra în compoziţia a numeroase reţete.
Piaţa de carne de pui se află în creştere uşoară în România, ca urmare a interesului sporit al consumatorilor pentru produse naturale, pentru reţete uşoare şi soluţii rapide de pregătire a meselor. Puiul este cea mai frecventă opţiune a consumatorilor pentru mesele din timpul săptămânii.
Procesul de producţie al cârnaţilor respectă cele mai stricte standarde de biosecuritate şi calitate de la nivel internaţional. Ambalarea premium este realizată în atmosferă protectoare, în caserole termoformate, cu un termen de valabilitate de 21 de zile, conchide comunicatul.