Achiziţiile online nu reprezintă un punct forte pentru cumpărătorii autohtoni. Doar o cincime dintre compatrioţii noştri au făcut cumpărături online în 2018, faţă de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Campionii achiziţiilor online din UE au fost, anul trecut, locuitorii din Danemarca (84%), Marea Britanie (83%), Olanda (80%), Suedia (78%) şi Germania (77%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat: Croaţia (35%), Cipru (32%), Bulgaria (21%) şi România (20%). La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au făcut achiziţii online în 2018, faţă de 32% în 2008.
Deşi numărul bărbaţilor care fac cumpărături online este uşor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2008 - 2018 procentul celor care achiziţionează online a crescut mai mult în rândul femeilor, respectiv de la 30% în 2008, la 59% în 2018. În rândul bărbaţilor, majorarea a fost de la 35% (în 2008) la 61% - în 2018. În intervalul 2008 - 2018, procentul celor care fac achiziţii online în UE a crescut la toate categoriile de vârstă, dar în special în rândul utilizatorilor de internet cu vârste între 16 şi 24 de ani (de la 40% în 2008, la 72% în 2018) şi a celor între 25 şi 34 de ani (de la 46% în 2008 la 78%, în 2018).