Asociaţia profesională a presei americane News Media Alliance acuză Google că obţine miliarde de dolari fără să plătească nimic creatorilor de conţinut pentru produsele acestora. Potrivit unui studiu, a cărui metodologie a fost contestată de Google, realizat de cabinetul de consultanţă Keystone pentru Media Alliance News, se menţionează că "Google se bazează tot mai mult pe evenimente curente pentru a creşte utilizarea produselor sale de către consumatori''.
Studiul estimează că Google a generat venituri de 4,7 miliarde de dolari în 2018 prin conţinutul postat de mass-media. Google plăteşte editorilor o parte din veniturile publicitare pe care le generează din căutările pe site-urile de ştiri, însă asociaţia consideră că suma este insuficientă. "Aceste calcule sunt inexacte, după cum au subliniat mai mulţi experţi, majoritatea căutărilor pe teme de actualitate nu produc publicitate ", a comentat un purtător de cuvânt al Google.
Compania a lansat Google News în 2006 pentru a prezenta utilizatorilor principalele informaţii ale zilei, dar de asemenea pentru "a menţine consumatorii în ecosistemul Google'', se arată în studiu. În 2015, Google a implementat sistemul Accelerated Mobile Pages (AMP), care permite afişarea articolelor de presă mult mai rapid pe un telefon mobil. Componentă a Google, YouTube a lansat o nouă interfaţă pentru a afişa conţinuturi informative în motorul său de căutare.
La sfârşitul lunii martie, Parlamentul European a adoptat o reformă a drepturilor de autor. Aceasta prevede în special crearea unui "drept învecinat" al drepturilor de autor pentru editori şi agenţiile de presă. Agregatorii sau reţelele sociale ar trebui să plătească aceste grupuri media în schimbul reproducerii articolelor sau fotografiilor pe platformele lor.