Numeroase companii din România pierd sume importante de bani pentru că nu optează pentru sistemul de comunicaţii unificate, a declarat, ieri, în a doua conferinţă de tehnologie Agora din acest an, Gabriela Vişan, business manager pentru Europa Centrală şi de Est al Mitel, companie specializată în platforme de voce.
"Fără comunicaţii unificate, multe companii pot pierde bani în ceea ce priveşte business-ul derulat. Într-un mediu unificat pot fi ataşate telefonia fixă, mobilă, voice-mail, videoconferinţele şi e-mailul, acestea putând fi accesate din orice loc al lumii", a explicat Vişan, citată de Agerpres.
Întrebată care sunt riscurile unui astfel de sistem atunci când traficul se congestionează din cauze naturale (calamităţi, cutremure, inundaţii, etc), reprezentanta Mitel a menţionat că acestea depind de arhitectura de sistem aleasă.
"Alegerea arhitecturii de sistem unificat este foarte importantă atunci când vorbim despre problemele apărute în momentul unei congestionări a traficului din cauze de intemperii. Astfel de platforme sigure cu risc minim de întrerupere a comunicaţiilor sunt instalate în România în sistemul bancar, dar şi în cel energetic, două domenii care au nevoie de redundanţă în momentele de criză determinate de calamităţi naturale", a afirmat Gabriela Vişan.
La rândul său, Gabriel Leca, specialist soluţii IT al Microsoft România, a punctat faptul că sistemele de comunicaţii unificate pot fi implementate de toate tipurile de companii, "nu numai de către cele gigant".
"Partea de comunicaţii de lucru este foarte eficientă din punct de vedere al economiilor. Prin comunicaţiile unificate se pot susţine conferinţe online, traininguri şi şedinţe online, fără a mai fi nevoie de deplasări ce necesită cheltuieli mari, dar şi timp pierdut", a adăugat Leca.
Costurile pe care o companie ce doreşte să implementeze un sistem unificat includ: hardware, software, implementare, echipamente etc.
Grupul Agora a organizat, ieri, conferinţa de tehnologie cu tema "Comunicaţii Unificate". Sistemul reprezintă integrarea serviciilor de comunicaţii în timp real, precum mesageria instant (chat), telefonia IP, video conferinţele, controlul apelurilor, cu alte servicii de comunicaţii care nu depind de timp, cum ar fi mesageria unificată de tipul e-mail, SMS şi fax integrate.