Conducerea "Navrom" nu are competenţa să negocieze sau să agreeze termenul de executare a raportului de evaluare, în vederea delistării societăţii (COVG), acest proces fiind în sarcina Oficiului Registrului Comerţului, conform legii, reiese dintr-o precizare transmisă de companie, prin Elena Botea, director departament Management Integrat.
Navrom ne-a transmis că, în urma deciziei AGA din 27.01.2015 (privind delistarea companiei, în contextul desfiinţării pieţei Rasdaq) s-a organizat pentru primirea şi prelucrarea cererilor de retragere precum şi pentru a acorda asistenţă acţionarilor prin înfiinţarea unei comisii formate din trei persoane cu pregătire juridică şi asigurarea unui spaţiu de birou separat pentru primirea acţionarilor, verificarea corectitudinii înregistrării datelor de către compartimentul de audit intern, colaborarea cu o societate specializată pentru comunicarea cu acţionarii şi îndrumarea acestora în vederea pregătirii completării şi depunerii cererilor de retragere.
"În consecinţă, Navrom a răspuns tuturor solicitărilor sau cererilor de informaţii ale acţionarilor în mod operativ", potrivit societăţii.
Precizările vin în contextul în care micii acţionari s-au plâns că procesul de evaluare în vederea delistării este tărăgănat. Registrul Comeţului a desemnat, pe 12 februarie, un evaluator din cadrul ANEVAR pentru stabilirea preţului care urmează să fie oferit acţionarilor pentru retragerea din "Navrom", după ce expertul numit anterior a renunţat, ca urmare a constatării incompatibilităţii sale.
Deşi regulamentul ASF stabileşte că raportul de evaluare trebuie predat în 30 de zile de la numirea de către Registrul Comerţului, evaluatorul a anunţat Navrom, pe 12 martie, că are nevoie de 40 de zile pentru livrarea lucrării.
Elena Botea ne-a transmis: "Problema termenului de realizare a raportului de evaluare şi de stabilire a preţului acţiunilor este o relaţie directă între Oficiul Registrului Comerţului şi expertul evaluator numit de acesta conform legii. Singura implicare a Navrom constă în furnizarea informaţiilor solicitate de expertul evaluator, ceea ce Navrom a făcut în timp util. Oficiul Registrului Comerţului a stabilit data de predare a raportului prin Rezoluţia nr 1487/12.02.2015. Compania Navrom a informat Oficiul Registrului Comerţului asupra cererii expertului evaluator din data de 13.03.2015, a achitat imediat suma solicitată de acesta (n.r. un avans din onorariu) dar şi-a declinat orice competenţă în a negocia sau agrea vreun termen de executare a lucrării, aceasta fiind de competenţa exclusivă a Oficiului Registrului Comerţului, conform legii".
Conducerea "Navrom" spune că afirmaţia acţionarilor minoritari conform căreia convocarea AGA în 30.03.2015 coroborată cu întârzierea raportului de evaluare au ca scop "ca raportul de evaluare să ia în calcul noile rezultate financiare" nu are consistenţă, având în vedere că: "- AGA a fost convocată în data de 30/31.03.2015 din simplul motiv că mandatele membrilor Consiliului de Administraţie expiră în data de 31.03.2015 şi este necesară asigurarea funcţionării acestui organism în condiţiile legii; - Conform normelor, raportul de evaluare trebuie să ia în calcul datele din ultima balanţă încheiată, anterioară datei hotătârii AGA, care a fost în data de 27.01.2015, deci balanţa la luna decembrie 2014".
Elena Botea încheie cu un mesaj pentru acţionari: "Înţelegem preocuparea acţionarilor privind desfăşurarea activităţilor legate de acest proces complex şi dorim să îi asigurăm că suntem permanent pregătiţi să dăm tot concursul, informaţiile şi clarificările necesare care depind şi sunt în limita de competenţă a CNFR Navrom SA Galaţi pentru desfăşurarea procedurilor privind delistarea companiei şi retragerea acţionarilor conform prevederilor legale".
"Navrom" este controlată de grupul Transport Trade Services (TTS), deţinătorul unei participaţii de 87,4%, potrivit celor mai recente date disponibile pe bursă, de la mijlocul anului trecut. Grupul TTS este controlat de omul de afaceri Mircea Mihăilescu şi deţine, pe lângă Navrom, şi compania de transport feroviar "Transfer International Spedition".
În 2012, International Finance Corporation (IFC), divizia de investiţii a Băncii Mondiale, a intrat în acţionariatul Transport Trade Services (TTS), printr-o investiţie de 12 milioane de euro, de tip private equity, conform mass-media.
Potrivit informaţiilor de la Registrul Comeţului, IFC figurează în continuare cu o deţinere de 9.9987% din TTS, alături de alţi acţionari persoane fizice. Mircea Mihăilescu are o deţinere de 45,89% din TTS.
1. retragere
(mesaj trimis de rasdaq în data de 18.03.2015, 06:02)
multe sicane din partea actionarului majoritar[una este plimbarea pina la Galati daca ti-ai permis sa cumperi peste 1000 actiuni,.prezenta in actionariat a IFC este una de paie ,nu se implica in delistare ,nu arata deschidere spre bursa sau sa stimuleze micii actionari sa intre /ramina in actionariat,dar pretinde ca asta este unul din scopurile sale.
1.1. investitia IFC (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de economist în data de 18.03.2015, 10:14)
Da, asa intelege IFC sa aplice faimoasa
lor deviza ca " ajuta la devoltarea capitalista a economiilor sub dezvoltate
sau in curs de dezvoltare "
1.2. bataie de joc (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Stan Patitul în data de 18.03.2015, 15:35)
Unde se recunosc contabil cheltuielile cu transportul de la si pana la Galati?
Cum deduci fiscal cheltuielile respective?
Unde mai pui ca tampenia cu prezenta fizica obligatorie e ilegală, fiind contrară principiului tratamentului egal pt. toţi deţinătorii de valori mobiliare.
1.3. S-a modificat (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de daniel în data de 18.03.2015, 17:58)
De azi s-a modificat modalitatea de depunere a cererilor de retragere de la Vavrom Galati. De azi e conform legii 151/2014. Au citit si ei pana la urma legea ....
Vedeti comunicat pe site BVB
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2015, 21:58)
Da, si asta face:Nu e Mihailescu capitalistul Alfa. Logic ca-l ajuta pe el. Eu...substanta neglijabila.Perfect normal. Traiasca capitalismul absolut!!Ura!!Ca la al XIV-lea Congres!!
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2015, 22:02)
Problema cu deplasarea e una dar tu crezi ca o sa iti dea cineva acolo numar de inregistrare pe cere. Viseaza baiete...Sa muriti jigodii imputite asf-iste voi si toti aia de se hranesc de la (...) voarste!
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2015, 22:19)
Tu te-ai uitat pe sit-ul navrom. E NESCHIMBAT FORMULARUL LOR DE RETRAGERE!!
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.03.2015, 22:26)
Elena Botea du-te (...) ma-ti de (...) (...)!!Moarte fulgeratoare si in chinuri iti doresc!!
1.8. abuz de putere (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de Stan Patitul în data de 20.03.2015, 00:31)
E schimbat in rau! Cine plateste 90-100 RON la notar pentru autentificarea specimenului de semnatura?!
Bun, o plateste boul de actionar minoritar, pot dupa aia poate s-o deduca fiscal? Poate s-o marcheze ca pierdere fiscala sau s-o scada din profitul impozabil?!
La fel cu taxa de restrictie la Depozitar, care poate ajunge la 200 de lei. Cum o scazi p-aia? De ce s-o platesti in avans?
Alta: extras de cont proaspat! WTF? Au impresia ca IBAN-ul se schimba odata cu starea vremii sau ce? Care-i logica, expira IBAN-ul daca extrasul are o saptamana?!