Procesul de digitalizare a Companiei Naţionale Poşta Română s-a făcut rapid, iar acest lucru a însemnat trecerea de la o reţea cu 1500 computere la peste 12.000 de device-uri digitale şi la dezvoltarea infrastructurii digitale, a afirmat Valentin Ştefan, directorul general al companiei.
"În anul 2020, am auzit că Poşta intră sub tutela Ministerului Digitalizării. Trebuie să mergem înainte cu această dorinţă a acţionariatului - statul român - chiar dacă rolul Poştei Române în societate se va diminua foarte repede. Cu cât statul va obţine succes în digitalizare, în modernizare, rolul Poştei se va reduce. Am reînnoit toată infrastuctura de IT a companiei. Lucrurile nu s-au schimbat rapid. Am crescut numărul oficiilor poştale de la 700 la 1600, am cumpărat 9000 de deviceuri digitale folosite de poştaşi. Mutarea în mediul digital a tot ce era pe hârtie are nevoie de dezvoltarea infrastucturii, de la 1500 de calculatoare la 12.000-13.000 de device-uri digitale câte sunt acum, dar lucrurile trebuie făcute treptat. În parte există infratructura necesară pentru a spune că Poşta Română este o companie digitalizată. Poşta este cu un pas înainte faţă de stat atunci când acesta doreşte să introducă servicii noi digitalizare, pentru care trebuie doar să ajustăm infrastructura digitală existentă. Cel mai bun exemplu în acest sens a fost cardul pentru energie oferit de MIPE consumatorilor vulnerabili. Poşta a reuşit să creeze într-o lună un sistem bancar de cont colector pentru aproape 3 milioane de români, perioadă în care am printat şi livrat aceste carduri. (...) Compania trebuie să se automatizeze şi digitalizeze în zona aparatului administrativ - aparat ce reprezintă 10% din bugetul companiei -, măsuri prin care această zonă se va reduce semnificativ. Trebuie să mutăm o parte din serviciile în scădere, costisitoare, în ceea ce înseamnă digital. Poate ar trebui aparate self-pay,self-service, şi să reducem timpii de aşteptare la ghişeele postale. Avem lunar 8 milioane de clienţi unici. Încercăm să reducem costurile privind administrarea companiei şi să mutăm în self-service costurile din serviciile neprofitabile", a afirmat Valentin Ştefan, director general al Companiei Naţionale Poşta Română.
El a arătat că investiţiile în digitalizarea companiei au fost făcute din fonduri proprii, mai ales că în ultimii 4-5 ani Poşta Română a intrat pe profit şi nu a mai primit niciun ban de la bugetul de stat, în condiţiile în care serviciile tradiţionale oferite de companie sunt în scădere odată cu digitalizarea.
"Digitalizare nu înseamnă doar hardware, software sau alte lucruri tehnice. Am încercat să creăm o platformă pentru ca micile afaceri să vândă şi în mediul online. Am încheiat un parteneriat cu e-bay. Nu vom vedea acest lucru concretizat imediat în PIB, dar pentru companiile mici va însemna un sprijin în acest moment", a mai spus Valentin Ştefan, director general al Companiei Naţionale Poşta Română.
Şeful CN Poşta Română a mai spus că şi-ar fi dorit ca principalul motor al digitalizării în ţara noastră să fie compania pe care o conduce, după modelul francez.
"Statul român a ales să facă Autoritatea pentru Digitalizarea României. De ce statul român are nevoie de o agenţie şi nu de o societate comercială care să digitalizeze România, care nu costă bugetul de stat aproape nimic, deoarece toate cheltuielile sunt acoperite din serviciile comerciale oferite de companie. ADR are 6% din bugetul Poştei Române", a spus Valentin Ştefan.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 12.07.2023, 06:43)
...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2023, 07:58)
CINE NU E CU MINE E IMPOTRIVA MEA?!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2023, 17:13)
da nu stiu ce a deranjat…
poate cauta domnul in dictionar mai bine “sematica”…
s c c r e t
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2023, 15:32)
:))))))))))))))))))))))))))))) )))))
Posta digitalizata=cea mai tare gluma!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2023, 18:50)
N-ai intrat în niciun ghișeu.
4. Despre ce vorbiți?
(mesaj trimis de Client refuzat în data de 12.07.2023, 18:59)
Nici până astăzi nu poți plăti cu cardul la poștă,doar coletele Emag.
Cred că votbiți despre o altă poștă într-o altă țară.