Compania germană Campina GMBH cere Tribunalului Bucureşti să oblige OSIM să nu înregistreze marca "Danone Frutisima", după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis, în februarie 2008, că produsul Danone imită "fraudulos" produsul "Campina Fruttis".
Conflictul dintre compania germană Campina şi compania franceză Danone a început în 2005, când francezii au lansat pe piaţa românească marca "Danone Frutisima". Descoperind că marca nu este înregistrată, germanii au cerut Danone să înceteze folosirea denumirii "Frutisima" pe teritoriul României, din cauza similitudinii cu "Fruttis", marcă lansată de Campina în 1992 şi protejată în ţara noastră până în 2012.
Ca urmare a sesizării celor de la Campina, Danone a făcut demersuri pentru a înregistra "Frutisima", iar Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) a admis cererea în martie 2006. Problema s-a mutat în curtea OSIM, deoarece reprezentanţii Campina s-au opus înregistrării şi au câştigat. Ulterior, Danone a contestat decizia OSIM de respingere a înregistrării "Frutisima" şi cazul a ajuns la Comisia de Reexaminare Mărci a OSIM, care a decis, în decembrie 2007, că nu există riscul asocierii între "Campina Fruttis" şi "Danone Frutisima".
În consecinţă, Campina s-a adresat Tribunalului Bucureşti, contestând decizia OSIM din decembrie 2007. Prima înfăţişare va avea loc în data de 25 septembrie 2008.
În paralel, după ce Campina a obţinut o primă decizie favorabilă la OSIM, reprezentanţii companiei germane s-au adresat şi instanţei cu o acţiune împotriva Danone, care nu a încetat folosirea denumirii "Frutisima". Campina a cerut Tribunalului Bucureşti să oblige compania franceză să înceteze comercializarea şi publicitatea pe teritoriul României a denumirii "Frutisima" şi să retragă produsele de acest gen de pe piaţă. Tribunalul a respins, însă, acţiunea Campina, în 2006. Compania germană s-a adresat ulterior Curţii de Apel Bucureşti, unde, de asemenea, a pierdut. Cazul ajunge pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care decide, în 12 februarie, că Danone a imitat fraudulos marca "Fruttis" a celor de la Campina, existând risc de confuzie şi asociere pentru consumatori între "Danone Frutisima" şi "Campina Fruttis".
Tribunalul Bucureşti va relua, în data de 16 septembrie, un alt proces intentat de Campina celor de la Danone, în care compania germană cere, printr-o acţiune separată, repararea prejudiciului produs prin lansarea pe piaţa românească a mărcii "Frutisima". Valoarea daunelor produse va fi stabilită în urma unor expertize. Deocamdată, reprezentanţii Campina susţin că, prin compercializarea iaurturilor de fructe, Danone a determinat scăderea vânzărilor la iaurturile de fructe "Fruttis", creşterea costurilor adiţionale şi obţinerea de către Danone a unor profituri nejustificate.