Consiliul Concurenţei analizează operaţiunea de concentrare economic prin care Burda România şi Burda Verlag Osteuropa au dobândit controlul asupra Sanoma Hearst România.
Potrivit unui comunicat de presă, autoritatea de concurenţă va evalua operaţiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal, în conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice.
Companiile implicate activează pe piaţa editării a revistelor şi periodicelor.
Consiliul Concurentei este interesat în obţinerea observaţiilor şi punctelor de vedere de la terţi (inclusiv concurenţi şi clienţi ai părţilor implicate), în legătură cu această concentrare economică, se mai arată în comunicat.
Burda Verlag Osteuropa, divizia de est a Hubert Burda Media a fost fondată in 1995 şi publică peste 200 de reviste în România, Polonia, Cehia, Rusia, Ucraina, Kazakhstan, Serbia, Croaţia şi Slovenia. În România, Burda este prezentă din 1999.
Sanoma Hearst România şi-a început activitatea în 1999 şi, în prezent, editează 19 publicaţii şi operează 11 site-uri web.
La începutul lunii, Burda International GmbH anunţa că achiziţionează toate activităţile Sanoma Hearst în ţara noastră, ducând la crearea unuia dintre cele mai mari trusturi media din ţară, cu peste 35 de titluri şi mai mult de 40 de servicii media on-line.
Actualul portofoliu al Burda România cu brand-uri precum Practic în bucătarie, Casa Lux, Ioana, Grădina mea de vis şi altele, va fi îmbogăţit cu titluri, precum Harper's Bazaar, Cosmopolitan, Marie Claire, Esquire, Men's Health, Auto Motor şi Sport şi National Geographic.