Consiliul Judeţean Buzău funcţionează într-o clădire veche, aflată în proprietatatea Ministerului de Interne, alături de Prefectura Buzău şi alte instituţii, însă spaţiul este insuficient pentru buna desfăşurare a activităţii, motiv pentru care, săptămâna aceasta consilierii judeţeni au aprobat un proiect prin care au anunţat o investiţie de 10 milioane de lei, bani cu care vor amenaja un nou sediu.
Banii necesari modernizării clădirii în care va fi mutată activitatea Consiliului Judeţean vor fi accesaţi printr-un program special coordonat de Administraţia Fondului pentru Mediu.
Potrivit proiectului, valoarea totală a investiţiei pentru noul sediu ar fi de peste 10 milioane de lei, iar din această sumă, aproape 5 milioane ar fi cheltuieli eligibile.
"O să fie un spaţiu funcţional unde să ne putem desfăşura activitatea. Va fi o investiţie de 10 milioane de lei, deci două milioane de euro, dar eu cred că este un lucru important mai ales că spaţiul unde ne desfăşurăm activitatea nu este spaţiul nostru şi nu putem investi sau să atragem fonduri europene. Această clădire va fi o clădire funcţională, dar la nivelul anilor 2020, unde cei care vor fi aici vor putea acorda servicii de calitatea cetăţenilor, pentru că nu ne gândim doar la angajaţii Consiliului Judeţean, ci şi la cetăţeni", a spus Petre Emanoil Neagu, preşedintele CJ Buzău.
Este vorba despre o clădire veche, cumpărată recent de Consiliul Judeţean şi care urmează să fie modernizată, recompartimentată şi eficientizată energetic. Acolo vor fi amenajate birouri şi săli de şedinţă moderne, cantină şi sală de mese.
"Va avea birouri, va fi reabilitată din punct de vedere termic şi energetic şi va fi reabilitată şi la structură. În premieră, pe lângă birouri şi săli de şedinţă, noul sediu va avea şi cantină şi sală de masă. Aşa e corect. Va fi şi o sală de şedinţă a Consiliului Judeţean, o sală care să fie la nivelul anilor 2020-2021. Să nu uităm că sala în care ne-am desfăşurat activitatea a fost construită la nivelul nevoilor anilor 70. Asta nu înseamnă că vom renunţa la spaţiile din vechiul sediu pentru că avem o grămadă instituţii care îşi desfăşoară activitate în diferite spaţii şi vreau să genereze de aici servicii mai bune pentru cetăţeni, să facem absolut totul integrat, să nu mai fie nevoie să se mai deplaseze oamenii în altă parte", a promis Petre Emanoil Neagu.
Soluţia de a moderniza această clădire a venit după ce, iniţial, Neagu a încercat să preia în administrare clădirea Instituţiei Prefectului şi corpul în care îşi desfăşoară acum activitatea Consiliul Judeţean, însă nu a reuşit.
"Dacă găseam înţelegere la Ministerul de Interne ca să trecem clădirea, măcar provizoriu, în administrarea noastră ca să putem să reabilităm inclusiv corpul unde îşi desfăşoară activitatea Prefectura, ştiţi clădirea a fost construită în anii 70, când s-a trecut la o reorganizare. Clădirea Instituţiei Prefectului este jumătate nefuncţională, birourile sunt aşa cum sunt. Se putea să o trecem pe fonduri europene, au fost bani în exerciţiul financiar 2014-2020, dar probabil e o chestie specifică a noastră a românilor, povestea asta de a fi proprietari cu orice preţ, dar nu te gândeşti şi mai târziu dacă ai cu ce să aduci la standarde zilelor. Avem o problemă şi cu parcarea", susţine preşedintele CJ Buzău.
Lucrările ar urma să se desfăşoare pe o perioadă de 18 luni.