Compania Naţională de Autostrăzi va trebui să evalueze din nou ofertele depuse în cadrul licitaţiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrăzii A1 Sibiu - Piteşti - document necesar pentru demararea construcţiilor în viitor, a stabilit Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC).
Decizia CNSC vine după ce Compania de Autostrăzi a anunţat pe 11 februarie câştigătorul licitaţiei, dar rezultatul a fost contestat de un alt participant la procedura publică. Reevaluarea ofertelor practic întârzie realizarea Studiului de fezabilitate şi, implicit, amână şi momentul când construcţia efectivă a autostrăzii va putea începe.
Într-o decizie publicată pe 7 aprilie, CNSC stabileşte că CNADNR va trebui să reevalueze ofertele după ce contestaţia depusă de una din firmele pierzătoare a fost admisă.
"Admite contestaţia formulată de către S.C. Romair Consulting S.R.L., în contradictoriu cu autoritatea contractantă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. Pe cale de consecinţă, obligă autoritatea contractantă la anularea raportului procedurii nr. 16/1471/11.02.2015 şi, a tuturor actelor subsecvente acestuia, inclusiv a comunicării rezultatului procedurii nr.92/9250/11.02.2015 şi reevaluarea ofertelor, conform celor menţionate în cadrul motivării aferente", se arată în decizia CNSC.
"Împotriva prezentei decizii se poate formulă plângere, în termen de 10 zile de la comunicare", se mai arată în decizia CNSC.
Pe 11 februarie, Compania de Autostrăzi anunţa că Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucureşti - Tecnic Consulting Engineering România SRL a fost desemnată câştigătoare în licitaţia publică pentru revizuirea şi actualizarea Studiului de Fezabilitate a autostrăzii A1 Sibiu - Piteşti. Valoarea ofertei câştigătoare era de circa 6,5 milioane de euro.
Faţă de rezultatul licitaţiei, la CNSC a fost depusă o contestaţie de către firma Romair Consulting, firma ce s-a aflat pe primul loc din punct de vedere al ofertei financiare.
Studiul de fezabilitate este necesar pentru ca lucrările la autostrada Sibiu - Piteşti să fie scoase la licitaţie. Studiul de Fezabilitate va documenta în detaliu toate aspectele autostrăzii care va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Piteşti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.
Practic, autostrada Sibiu - Piteşti este singura bucată lipsă din mult-cunoscutul Coridor pan-european IV, cel care ar urma să lege Aradul şi graniţa de vest cu Bucureştiul şi oraşul-port Constanţa. Toate celealte loturi de pe traseu fie au fost finalizate, fie sunt în lucru în prezent.
Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activităţi ce urmează a fi realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt: Studiul de trafic; Studiul privind alternative de traseu; Investigaţii de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice); Activităţi de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranţa circulaţiei, utilităţi); Evaluarea impactului asupra mediului; Analiza cost-beneficiu şi modelul financiar; Pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
Contractul este împărţit în 5 secţiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteşte Compania de Autostrăzi. Pentru Secţiunea Sibiu - Boiţa (Lotul 1) şi Curtea de Argeş - Piteşti (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secţiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni.
Restul de 5 luni reprezintă o perioadă de asistenţă pentru beneficiar, potrivit CNADNR.