Constanţa: Sindicaliştii nu mai vor muncă la negru în port

Ziarul BURSA #Companii / 3 februarie 2006

Liderii Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare s-au întîlnit, ieri, cu secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ale-xandros Galiaţatos, pentru a sta-bili un set de măsuri în vederea combaterii muncii la negru în Portul Constanţa. La finalul rundei de consultări, ce s-a desfăşurat la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA, în prezenţa preşedintelui Confederaţiei Blocul Naţional Sindical şi cu participarea reprezentanţilor Autorităţii Navale Române, secretarul de stat Alexandros Galiatatos a declarat că problemele oportune ridicate de liderii sindicali vor fi soluţionate în prima parte a acestui an prin amendarea actelor normative în vigoare.

"Din păcate, şi actele normative care reglementează activitatea specifică de operare a navelor în porturi, şi în special care se referă la încărcarea şi des-cărcarea şi manipularea mărfurilor, dar şi la scafandrierie şi chiar reparaţii şi construcţii, sînt imperfecte, chiar eliptice, şi aceasta dă posibilitatea la interpretări şi portiţe de eludare a literei şi spiritului legii, referitor la autorizarea şi licenţierea muncii în porturi. Partenerii noştri de discuţii au venit cu o mulţime de dovezi în acest sens, situaţie căreia noi sîntem siguri că-i vom pune capăt în scurt timp", a declarat Alexandros Galiatatos, citat de Rompres. La rîndul său, liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare din România, Petre Cos-tel, a semnalat că aproape jumătate din cele cincizeci de firme autorizate să funcţioneze în Portul Constanţa ca opera-tori portuari nu au încheiate cu salariaţii contracte de muncă pe perioade nedeterminate de timp şi folosesc îndeosebi munca la negru. "Legislaţia actuală este ambiguă şi oferă o "mare largheţe" în acordarea licenţelor de operare şi autorizaţiilor pentru "firmele de apartament", fără nici un salariat pe ştatul de plată, fără cheltuieli cu asigurări sociale şi de sănătate şi atunci cînd au nave de descărcat sau încărcat aduc mînă de lucru la negru din oraş, în dauna operatorilor care au concesiuni în Portul Constanţa, au utilaje adecvate pentru care plătesc mii de euro lunar ca amortismente şi muncitori angajaţi cu forme legale", a declarat Petre Costel. Liderul BNS, Dumitru Costin, a precizat că aceasta este ultima încercare de reglementare a muncii în por-turi cu autorităţile române care au atribuţii şi chiar obligaţii în acest sens. "Sînt cincisprezece ani de strădanii ale colegilor noştri din cadrul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare pentru a aduce legislaţia specifică în limite normale şi dacă nici de această dată nu reuşim să reducem în limite rezonabile munca la negru în acest domeniu, prin instrumente legislative, de data aceasta vom reclama acest lucru la Federaţia Internaţională a Sindicatelor Portuare şi la forurile europene", a precizat Dumitru Costin.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7860
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3158
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0002
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.6698

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb