Grupul german Continental AG a raportat miercuri pierderi nete de 741 milioane de euro în trimestrul doi din 2020, din cauza declinului cererii, în urma pandemiei de coronavirus (COVID-19), conform Reuters.
Al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope, care înregistrase un profit net de 484,8 milioane de euro în perioada aprilie-iunie 2019, a fost afectat de scăderea cu 45% a producţiei de vehicule pe plan global, în trimestrul doi din 2020. De asemenea, în trimestrul trei din 2020 Continental se aşteaptă la un declin între 10% şi 20% al producţiei de vehicule pe plan global.
Compania a răspuns la declinul vânzărilor cu 41,2% în trimestrul doi din 2020 prin reducerea costurilor fixe cu peste 400 milioane de euro, faţă de perioada similară din 2019. Pe ansamblul acestui an, Continental îşi va reduce costurile fixe cu peste 5% şi investiţiile cu peste 25%.
"În contextul celei mai grave crize cu care se confruntă industria auto de la Al Doilea Război Mondial, am avut o evoluţie mai bună decât a pieţei. Eforturile noastre în vederea reducerii costurilor au fost semnificative şi rapide", a apreciat directorul general Elmar Degenhart.
Compania a anunţat recent că avea rezerve de lichidităţi de peste zece miliarde de euro la 30 iunie 2020, din care 2,5 miliarde de euro în numerar şi linii de credit neutilizate de 7,7 miliarde de euro.
"Deşi mediul de afaceri s-a îmbunătăţit substanţial în cursul trimestrului doi din 2020, se menţin incertitudinile ridicate din cauza efectelor pandemiei. Prin urmare, este dificil să estimăm posibilele consecinţe negative asupra producţiei, a lanţului de furnizare şi a cererii şi nu putem previziona ce rezultate vom înregistra în 2020", se arată într-un comunicat al Continental.
Grupul Continental, cu peste 240.000 de angajaţi, este afectat de încetinirea vânzărilor de automobile pe plan global şi de trecerea de la maşinile pe benzină şi motorină la cele electrice şi hibride.
Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi.