Noua campanie de pregătire a mediului de afaceri din România desfăşurată de a Camera de Comerţ pentru activitatea în Uniunea Europeană vizează prezentarea în mod echilibrat a riscurilor şi oportunităţilor în mediul concurenţial de pe piaţa comunitară, precizează un comunicat al Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
La sfârşitul anului 2004, după raportul de ţară al Comisiei Europene şi încheierea negocierilor de aderare, devenise evident ca mediul de afaceri nu era pregătit pentru schimbările pe care avea să le aducă integrarea României în UE, chiar dacă România obţinuse statutul de economie de piaţă funcţională. Conform Raportului Eurochambers 2004 privind gradul de informare a firmelor din România cu privire la acquis-ul comunitar, 4% dintre companii se considerau complet informate, 52% parţial informate, 32% considerau că nu deţin nicio informaţie iar 5% nu erau deloc preocupate de acest lucru.
Managerii sunt interesaţi de legislaţia comunitară şi cea armonizată, pe domenii de activitate în parte, direcţiile de schimbare presupuse de procesul de integrare (inclusiv implicaţiile aduse de rezultatele negocierilor), riscurile implicate de procesul de integrare pentru afacerile lor, autorităţile responsabile de implementarea proiectelor de dezvoltare a IMM, potenţiali parteneri din UE studii de caz din România şi din UE, practici de afaceri, oportunităţile de finanţare prin fonduri europene. Obiectivul principal al campaniei a fost informarea asupra reglementărilor din sfera economică.