Contractul pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, între consorţiul care a câştigat licitaţia şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), ar putea fi semnat azi, au declarat surse din Ministerul Transporturilor agenţiei NewsIn.
Ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat marţi seară că, dacă până la finele acestui an, nu va fi semnat contractul pentru autostrada Comarnic-Braşov, reiese că asocierea care a câştigat licitaţia nu mai este interesată de punerea în practică a proiectului.
Radu Berceanu declara, în 22 octombrie, că "mai sunt două trei chestiuni de pus la punct", după care constructorii ar putea lua decizia finală de semnare a contractului. "Mai bine stăm şase luni până când rezolvăm şi punem la punct acest contract, care pe lângă celelalte probleme este şi unul foarte scump. Am depăşit foarte multe obstacole pe traseul Comarnic-Braşov şi în prezent au rămas cele mai grele, două-trei puncte, urmând ca într-o săptămână, cel mult două, să fie rezolvate", a spus atunci ministrul.
Contractul de concesiune al autostrăzii Comarnic-Braşov a fost câştigat de consorţiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS şi Aktor SA, valoarea totală a acestuia fiind de 1,507 miliarde euro. Concesiunea presupune ca firmele să construiască autostrada din fonduri proprii, urmând ca de la data când se preia amplasamentul statul să achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.
Tronsonul Comarnic-Braşov are o lungime de 58 km şi este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrăzi Bucureşti--Braşov.