ROMATSA vrea să atace în instanţă decizia sindicatelor privind greva de avertisment, anunţată pentru miercurea viitoare, solicitând suspendarea protestului, a anunţat Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian.
Motivul invocat de Patronat este faptul că şi-a arătat disponibilitatea să renunţe la toate propunerile avansate pe perioada negocierilor şi şi-a exprimat intenţia să accepte revendicările sindicale care au format obiectul deschiderii conflictului colectiv de muncă şi care au fost discutate în cadrul procedurii de conciliere.
Conducerea ROMATSA a solicitat Ministerului Transporturilor să medieze conflictul luni, într-o întâlnire între patronat şi sindicatul ATSR.
Controlorii de trafic aerian de la ROMATSA vor intra în grevă de avertisment miercuri, între orele 11:00 şi 13:00, din cauza neîncheierii contractului colectiv de muncă, a declarat, ieri, liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian ATCOR, Gabriel Tudorache, citat de Mediafax.
Acesta a spus: "În momentul de faţă nu mai avem un contract colectiv de muncă. Începând cu data de 30 mai, patronatul a refuzat, după aproximativ 80 de zile de negocieri, să mai continuăm aceste negocieri. Reprezentanţii sindicali din toată ţara nu au mai avut posibilitatea să stea aici (la Bucureşti, n.r.) şi au trebuit să plece acasă şi în aceste condiţii nu mai e nicio şansă, nu mai există nicio cale de dialog, refuzând practic negocierile. Singura soluţie pe care o avem este aceasta, să declanşăm această grevă de avertisment, conform legii. Am ales acest lucru, deşi legea mă obligă să o anunţăm cu 48 de ore înainte, noi am făcut acest anunţ cu o săptămâna înainte, în speranţa că organele competente ale statului vor interveni şi vor găsi o cale să nu ajungem la acea grevă de avertisment".
ROMATSA are în prezent 1.530 angajaţi. Între 2.500 - 3.000 de aeronave tranzitează, în fiecare zi, teritoriul României.
"Greva la noi presupune că mergem la lucru, suntem obligaţi să asigurăm o treime din traficul aerian. Pe de altă parte, asigurăm toate zborurile umane, de căutare şi salvare, zborurile cu preşedinţi, monarhi, poliţia aeriană. Am anunţat atât Ministerul Transporturilor, Consiliul de Administraţie, prim- ministrul, preşedintele, Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi inclusiv forurile internaţionale. Am trimis acum două-trei zile o scrisoare şi am cerut şi sprijinul prim-ministrului interimar, Gabriel Oprea. Din păcate, până acum nu am primit nicio veste, nicio chemare la dialog", a spus Tudorache.
Sindicaliştii au 14 revendicări pe care le solicită în noul contract colectiv de muncă. Între acestea, ei cer pensionarea la 55 de ani şi introducerea unui articol prin care, după această vârstă, un controlor de trafic să aibă posibilitatea să fie trecut pe un alt post în ROMATSA, pe măsura pregătirii lui, în speţă la o direcţie operaţională sau de siguranţă.
Pe de altă parte, directorul general al ROMATSA, Ion-Aurel Stanciu, a spus, ieri, că se încearcă evitarea declanşării unei greve de avertisment.
Acesta a declarat: "În data de 26 iunie a fost ultima zi de negociere în vederea încheierii contractului colectiv de muncă, conform Protocolului de negociere, agreat de comun acord. Conducerea ROMATSA a comunicat încă de la tratative intenţia fermă de a încheia contract colectiv de muncă pe perioada 2015-2016, în beneficiul întreprinderii şi al tuturor angajaţilor. Tot atunci conducerea executivă a ROMATSA a anunţat în mod expres că renunţă la toate propunerile avansate pe perioada negocierilor şi îşi exprimă intenţia de a accepta toate revendicările sindicale care au format obiectul conflictului colectiv de muncă şi care au fost discutate în cadrul procedurii de conciliere, în prezenţa reprezentanţilor Inspectoratului Teritorial de Muncă, cu precizarea că este de acord cu încheierea contractului colectiv de muncă 2015-2016, în forma propusă de Sindicatul ATSR, cu condiţia legală de a fi adus la zi cu realitatea existentă la data negocierii, semnării şi intrării în vigoare a hotărârilor Consiliului de Administraţie al ROMATSA".