Cornel Taşcu este, de la 1 septembrie, noul director executiv al Direcţiei Sisteme Informaţionale Renault România şi Renault Turcia, acesta înlocuindu-l pe Olivier Mougin, care a devenit director New Product Data Management în cadrul Direcţiei Inginerie Teste şi Servicii a Alianţei Renault Nissan, transmite un comunicat remis azi redacţiei.
În vârstă de 47 de ani, Cornel Taşcu este absolvent al Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti, Facultatea de Construcţii Civile, şi al unui program de management executiv la Şcoala Superioară de Comerţ din Paris (ESCP, Europa), mai arată sursa citată.
Înainte de a-şi începe cariera la Renault România, în anul 2003, Cornel Taşcu a fost pe rând, şef operaţiuni logistice şi contract management, între anii 1998 şi 2000, şi şef operaţiuni logistice pentru regiunea Europa Centrală şi de Est, între 2000 şi 2003, la Nortel Networks Franţa. S-a alăturat Dacia în 2003, unde a fost timp de trei ani responsabil Organizare şi Reinginerie procese fluxuri vamale şi piese de schimb. În 2005 devine manager client Sisteme pentru activitatea de post-vânzare şi service în cadrul Renault Commercial Roumanie, iar un an mai târziu, în 2006, preia pentru cinci ani şefia departamentului Organizare Sisteme Informaţionale pentru funcţiile suport ale companiei. Din 2010, tot la Dacia, a ocupat postul de şef departament Organizare şi Sisteme Informaţionale pentru întreaga platformă industrială de la Mioveni, până în anul 2013. În 2014 a fost numit şef proiect implementare sinergii Sisteme Informaţionale pentru regiunea Euromed-Africa.
Potrivit sursei citate, direcţia Sisteme Informaţionale Renault România gestionează 500 de aplicaţii şi sisteme informatice utilizate pentru etapele de design, concepţie 3D, inginerie şi dezvoltare a unui vehicul, pentru planificarea şi gestionarea fluxurilor logistice şi de fabricaţie a componentelor mecanică şi vehicul, pentru gestiunea calităţii şi susţinerea activităţilor de marketing, comercializare vehicule şi piese de schimb în România sau la export, achiziţii, financiar, sisteme informatice, servicii administrative, relaţii juridice, resurse umane, afaceri publice, comunicare. La nivelul companiei, în cele cinci locaţii unde Renault îşi desfăşoară activitatea în România (Bucureşti, Mioveni, Piteşti, Oarja şi Titu), există 8.500 de posturi birotice, industriale şi staţii grafice, conectate prin peste 2.000 de km de reţea, şi 10.000 de posturi telefonice mobile si fixe. Direcţia Sisteme Informaţionale Renault România a derulat şi continuă să deruleze şi activităţi la nivel internaţional, cum ar fi echiparea uzinelor Renault din Maroc, Algeria sau Rusia. În plus, aceasta asigură asistenţă şi suport informatic pentru utilizatori din 40 de ţări în care Grupul Renault este prezent.