La peste un an de la preluarea pachetului majoritar de acţiuni de către compania de private equity SARMIS Capital raportează o cifră de afaceri de 28 de milioane de euro la nivelul anului fiscal 2022. Piaţa înregistrează o tendinţă de creştere accelerată, în contextul dinamicii favorabile de business, atât în Bucureşti cât şi în oraşele regionale din ţară, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Business-ul COS creşte astfel cu 32% faţă de anul precedent, ceea ce reprezintă un indicator al dinamicii favorabile a pieţei în perioada post-pandemică, reflectând de asemenea apetitul proprietarilor şi chiriaşilor pentru investiţiile în amenajările de spaţii interioare. COS este activ în segmentul soluţilor complete de design şi amenajări interioare pentru segmentele de office (chiriaşi mari şi companii antreprenoriale dinamice), industrial & logistic (amenajări interioare în parcuri logistice şi industriale), hospitality, healthcare (interioare pentru clinici şi spitale) şi educaţional (unităţi de învăţământ), arată sursa citată.
Anul acesta, proprietarii de spaţii şi chiriaşii au accelerat investiţiile în amenajarea spaţiilor interioare, atât pentru adaptarea acestora la noul format hibrid de lucru la birou, cât şi pentru a-şi menţine spaţiile competitive şi atractive, având în vedere stocul relativ vechi existent pe anumite segmente din piaţă, cu precădere în cazul segmentelor de healthcare, hospitality sau education. Segmentul logistic şi industrial modern continuă de asemenea dezvoltarea accelerată, cererea pentru soluţii interioare complete fiind în creştere.
Din volumul total de business, peste 15 milioane de euro au reprezentat servicii de construcţie (amenajări şi design interior), în timp ce restul volumului este aferent vânzărilor de mobilier - atât mobilier standard, provenind de la furnizori internaţionali precum Steelcase sau mobilier personalizat, realizat de producători locali. Deşi volumul de vânzări majoritar este înregistrat în segmentul mobilierului importat, se remarcă o creştere a apetitiului pentru soluţiile de mobilier personalizat, realizat de producători şi parteneri locali. Compania a înregistrat în 2022 vânzări de 3 milioane de euro în segmentul mobilierului personalizat, realizat de producători locali, în creştere cu 50% faţă de anul anterior.
Un volum semnificativ de business a provenit anul acesta din marile oraşe ale ţării, precum Iaşi, Timişoara, Cluj, Craiova, Ploieşti. Astfel, 45% din business-ul COS este reprezentat de proiecte de fit-out în alte oraşe decât Bucureşti - spre comparaţie, în anul 2019, doar 12% din volumul total al vânzărilor provenea din oraşele regionale.
"Echipa a avut un rol decisiv în depăşirea cu succes a provocărilor anilor recenţi, marcaţi de incertitudine la întreg nivelul mediului de business, şi implicit în rezultatele foarte bune obţinute în ultimul an. Totodată, anul acesta am extins echipa, ajungând la un total de 112 angajaţi, faţă de 100 în urmă cu un an," declară Christophe Weller, acţionar fondator şi CEO COS.