DCS, jucător de pe piaţa autohtonă de telecomunicaţii, vede o relativă stagnare a veniturilor telecom în 2010, în timp ce consumul este aşteptat să crească cu maxim 10%. Această evoluţie este influenţată de o serie de factori, cum ar fi criza financiară, scăderea semnificativă a preţurilor pentru serviciile de telecomunicaţii, dar şi gradul de saturaţie atins pe anumite servicii, cum ar fi cele de televiziune prin cablu şi de telefonie fixă. "Cu toate că telecomul nu este nici pe departe la fel de afectat ca alte industrii, efectele crizei se fac simţite în nivelul consumului. Veniturile populaţiei sunt în continuă scădere, fapt ce atrage după sine scăderea consumului telecom şi, implicit, reducerea marjelor de profit ale jucătorilor telecom. În plus, aceştia au fost nevoiţi să reducă deja preţurile pentru a ţine pasul cu concurenţa acerbă, dar şi cu nevoile consumatorilor, care caută oferte mai ieftine - de aici şi stagnarea veniturilor companiilor", a declarat Dinu Malacopol, CEO Digital Cable Systems.
Conform prognozei DCS, pachetele de servicii integrate - televiziune, Internet, telefonie - continuă să rămână în topul preferinţelor consumatorilor, cererea pentru soluţiile triple-play fiind constantă. Dinu Malacopol consideră că, deşi în acest moment o parte importantă a serviciilor telecom sunt vândute separat, procentul serviciilor integrate într-un pachet triplay se va dubla anual în următorii doi ani.
Planurile Digital Cable Systems pentru 2010 vizează o creştere agresivă pe toate segmentele de servicii. Astfel, compania estimează o creştere a veniturilor de 10% pentru serviciile de televiziune, analogică şi digitală, şi un avânt semnificativ de cca. 30% pentru cel de Internet.
Oficialul DCS consideră că reluarea proiectelor guvernamentale adresate sectorului telecom este singura soluţie pentru susţinerea şi stimularea creşterii acestei pieţe.