Creşterea participării femeilor în domeniile educaţionale în ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică (STEM) va avea un impact pozitiv puternic asupra PIB-ului la nivelul UE, se arată în studiul realizat de Institutul European pentru Egalitate de Şanse (European Institute for Gender Equality).
Închiderea decalajului de gen în STEM ar contribui la o creştere a PIB-ului european pe cap de locuitor cu 2,2 până la 3% în 2050. În termeni monetari, eliminarea discrepanţelor de gen în domeniile educaţionale STEM conduce la o îmbunătăţire a PIB cu 610 - 820 miliarde EUR în 2050.
Cristina Chiriac, Ambasador VET şi Preşedinte CONAF, a declarat: "Reducerea decalajului de gen în domeniile educaţionale în ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică (STEM) ar putea contribui la reducerea decalajului de competenţe, la creşterea ocupării forţei de muncă şi a productivităţii femeilor şi la reducerea segregării profesionale. În cele din urmă, acest lucru ar favoriza creşterea economică atât prin productivitate mai mare, cât şi prin creşterea activităţii pe piaţa muncii. Rata ocupării forţei de muncă în UE, şi implicit în România, va avea un salt substanţial dacă femeile au mai multe şanse egale în domenii educaţionale şi, evident, pe piaţa muncii. O astfel de mişcare ar contribui la creşterea câştigurilor şi la reducerea lacunelor
salariale pentru femei. Reducerea decalajului salarial între sexe poate juca, de asemenea, un rol important în atragerea mai multor femei în câmpul muncii."
Cu toate acestea, în ciuda oportunităţilor de angajare bune şi a locurilor de muncă extrem de productive în aceste domenii: ştiinţă, tehnologie, inginerie, matematică, există în prezent o proporţie redusă de femei care studiază şi finalizează domeniile STEM.
Închiderea decalajelor de gen în educaţia STEM ar avea un impact pozitiv asupra ocupării forţei de muncă. Numărul total de locuri de muncă din UE ar creşte cu 850.000 până la 1.200.000 până în 2050. Aceste locuri de muncă sunt prognozate mai ales pe termen lung, deoarece ratele de ocupare vor creşte numai după ce mai multe femei care studiază STEM îşi termină educaţia.
Este posibil ca noile locuri de muncă să fie extrem de productive, deoarece femeile care termină o formă de învăţământ în aceste domenii progresează adesea către poziţii cu valoare adăugată ridicată, în sectoare precum informatica şi comunicarea sau serviciile financiare şi de afaceri.
O productivitate mai mare a locurilor de muncă STEM va duce, probabil, la salarii mai mari. În mod remarcabil, studiul arată o închidere a decalajului salarial de gen până în 2050.
Preşedintele CONAF consideră: "Conform studiilor, îmbunătăţirea egalităţii de gen ar duce la circa 10,5 milioane de locuri de muncă în plus până în 2050, de care ar beneficia atât femeile cât şi bărbaţii. Aproximativ 70% din aceste locuri de muncă ar fi preluate de femei, iar ratele de ocupare atât în situaţia femeilor cât şi a bărbaţilor, pe termen lung, ar creşte până la 80% în 2050. Deşi poate părea ireal, comparativ cu politicile clasice de stimulare a pieţei muncii, politicile privind egalitatea de gen au un impact puternic asupra PIB-ului. Prin urmare, egalitatea de gen este o masură relevantă pentru încurajarea creşterii economice. De exemplu, un studiu recent al DG Educaţie, Tineret, Sport şi Cultură a arătat că îmbunătăţirile politicilor educaţionale în toate statele membre ar duce la o creştere de 2,2% în PIB-ul european până în 2050, rată mult mai redusă decât impactul îmbunătăţirii egalităţii de gen. În medie, îmbunătăţirea egalităţii de gen este de aşteptat să ducă la o creştere a PIB de aproximativ 12% până în 2050".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.02.2021, 18:42)
aaa , asta era ?