Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a anunţat miercuri că a soluţionat favorabil 50% din cele 6.225 de reclamaţii înregistrate în cursul anului trecut, o parte din aceste reclamaţii fiind soluţionate nefavorabil deoarece nu intrau în competenţa Comisiei, informează NewsIn.
Comunicatul transmis miercuri de CSA vine ca reacţie la informaţiile apărute în presă cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), precum şi la acuzele aduse de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).
Asociaţia service-urilor auto a anunţat miercuri că va organiza luni un miting de protest între orele 11 şi 12 în faţa sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), acuzând creşterea "nejustificată a tarifelor RCA".
Ulterior, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a precizat, într-un comunicat, că nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între societăţile de service şi societăţile de asigurare, rolul CSA fiind acela "de a pune în aplicare legislaţia din domeniul asigurărilor imparţial, cu onestitate şi promptitudine, de a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurări".
În ce priveşte soluţionarea nefavorabilă a petiţiilor primite, CSA a precizat că rezolvarea acestora nu intră în competenţa sa. Astfel, petiţionarii au fost îndrumaţi către autorităţile care au competenţe legale pentru soluţionarea cazurilor respective, referitoare la situaţii cum ar fi derularea defectuoasă a contractelor de leasing ori sesizări cu privire la calitatea reparaţiilor efectuate în unităţile de service auto.
CSA a amintit că au fost situaţii când a sancţionat anumite societăţi de asigurare prin interzicerea temporară a exercitării activităţii de practicare a asigurării RCA atunci când a constatat nereguli.
De asemenea, Comisia face apel către societăţile de asigurare şi reprezentanţii ASSAI să găsească împreună soluţii concrete pentru rezolvarea "conflictului" creat.