Dacia estimează că va vinde peste 110.000 de automobile în România anul acesta, după ce în 2006, vânzările sale au scăzut cu 5% faţă de 2005, până la aproape 108.000 unităţi, a declarat ieri directorul general Dacia, Francois Fourmont, la conferinţa APIA, citat de NewsIn.
Directorul general Dacia a spus că e optimist şi aşteaptă ca vânzările companiei să treacă de 110.000 de unităţi în România anul acesta, după ce anul trecut au fost de 107.777 de unităţi. Fourmont a mai spus că e prea devreme de estimat efectul pe care îl va avea asupra vânzărilor totale Dacia din 2007 posibila reducere a taxei de primă înmatriculare pentru automobile. El a adăugat că trebuie să aşteptăm rezultatele discuţiilor dintre oficialii de la Bruxelles şi autorităţile române pe marginea acestui subiect.
Vice-preşedintele consiliului de administraţie al Dacia, Constantin Stroe, a admis că vânzările Dacia au scăzut la acest început de an din cauza neclarităţilor legate de cuantumul taxei de primă înmatriculare, însă a adăugat că vânzările mai slabe ţin şi de faptul că Dacia a început producţia abia pe 8 ianuarie, deoarece investeşte în mărirea capacităţii de producţie, în special pentru versiunea Logan break, unde cererea este foarte mare.
În plus, Stroe a adăugat că "până ieri (n. r. 22 ianuarie), Dacia a exportat 5.824 de maşini şi avem 49 de pieţe pe care ne concentrăm", astfel că exporturile duc Dacia pe plus la capitolul vânzări.
În 2006, Dacia a vândut în România cu 5% mai puţin decât cele 113.276 de automobile din 2005. Scăderea s-a datorat scoaterii din producţie în decembrie a camionetei Pick-up, Astfel, dacă în 2005 românii au cumpărat peste 20.000 de camionete Dacia, în 2006 cererea a scăzut cu peste 40%, până la 11.740 de unităţi. Vânzările modelului Logan au crescut cu aproape 10% anul trecut, iar versiunea break, Logan MCV, şi-a găsit peste 3.600 de clienţi, depăşindu-şi ţinta de vânzări. Dacia lansează pe 23 ianuarie un vehicul utilitar derivat din Logan, vehicul care va costa sub 10.000 de euro.
Cu tot cu exporturi, vânzările Dacia au totalizat 196.592 de unităţi în 2006, din care 184.571 au fost Logan. Faţă de 2005, vânzările Dacia pe plan mondial au crescut cu 19,6% pe fondul creşterii puternice a exporturilor care au urcat cu 74%, până la peste 88.000 de maşini.