Dan Stoenescu afirmă într-un mesaj transmis la încheierea mandatului de ministru delegat pentru relaţiile cu românii de pretutindeni că este încrezător că eforturile privind realizarea unui parteneriat între românii din diaspora şi România vor fi consolidate în lunile următoare.
"Sunt multe proiecte pe care ne-am fi dorit să le continuăm şi sunt încrezător că eforturile de a realiza un parteneriat între românii de pretutindeni şi România vor fi consolidate în lunile următoare", spune Dan Stoenescu, potrivit unui comunicat al MAE.
Acesta le mulţumeşte românilor din străinătate pentru susţinerea, sfaturile şi încurajările lor.
"După nouă luni în care am avut onoarea să ocup poziţia de ministru delegat pentru relaţii cu românii de pretutindeni, ţin să le mulţumesc românilor de pe toate meridianele pentru susţinerea, sfaturile şi încurajările fără de care multe dintre lucrurile pe care le-am realizat în acest mandat nu ar fi fost posibile", mai spune Dan Stoenescu.
Acesta mai afirmă că echipa Departamentului Politici pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni a investit energie şi pasiune în proiectele derulate pe parcursul ultimelor luni.
"Am stat de multe ori până la ore târzii pentru a putea demara noi iniţiative, pentru a implica societatea civilă şi membri ai diasporei româneşti în demersurile noastre. Am încercat să facem cât mai transparentă activitatea DPRRP şi cred că în mare măsură am reuşit. Am încercat să facilităm accesul mediului asociativ românesc la programele DPRRP, am publicat un nou ghid şi am făcut publice rezultatele sesiunilor de finanţare şi modul în care au fost alocate fondurile pentru cele 164 de proiecte depuse", adaugă Dan Stoenescu.
Stoenescu menţionează că a făcut tot posibilul ca, pe parcursul mandatului său, să comunice direct cu membrii comunităţilor româneşti din străinătate.
"Românii sunt importanţi, oriunde s-ar afla, şi fiecare problemă care a ajuns la noi a fost redirecţionată către instituţiile abilitate să le soluţioneze. Din discuţiile cu românii din diaspora şi prin cooperarea cu alte instituţii guvernamentale s-au născut campanii de informare precum AgroDiaspora sau Ghidul fiscal al românilor din străinătate, bursele de studiu online al antreprenoriatului, conferinţe şi dezbateri publice în legătură cu teme de interes de la munca ilegală şi efectele mobilităţii forţei de muncă asupra societăţii la investiţii, schimbări electorale şi chiar brandingul de ţară", explică Dan Stoenescu.