Viitorul brand turistic al ţării noastre va fi rezultatul cooperării dintre Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului şi industria de profil, a afirmat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul de resort, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută ieri la Palatul Victoria.
"Brandul de ţară e doar o componentă în promovare. Că ne place sau nu, România are de 10 ani un brand de ţară, care, din păcate, nu este folosit. Eventualitatea necesităţii unui nou brand de ţară trebuie să vină ca rezultat al cooperării între minister şi industrie, iar asta va fi sarcina OMD-ului (n.red. - Organizaţia de Management a Destinaţiei) naţional, pentru că implică foarte mulţi bani şi trebuie făcută profesionist. Rămâne să punem baze solide ca atunci când OMD-ul naţional va fi funcţional acest lucru să fie rezolvat", a spus Daniel Cadariu.
Referitor la promovarea turistică peste hotare a ţării noastre, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului a precizat că a pregătit trei acţiuni ţintă pentru promovare - influencerii, platforma digitală romania.travel şi o promovare combinată - online şi TV - în Germania şi Marea Britanie.
"Din păcate activitatea birocratică pentru a pune în funcţiune acţiunile de promovare durează. Pentru două din acţiuni avem caietele de sarcini şi intenţionăm în zilele următoare să postăm achiziţiile pe SEAP, iar la sfârşitul săptămânii viitoare să reuşim şi cu promovarea combinată online-tv pentru Germania şi Marea Britanie. Bugetul pentru influenceri va fi de 100.000 euro. Din 2023 încolo, această activitate va fi preluată de cele opt OMD-uri, iar activitatea de promovare ca destinaţie naţională va fi realizată prin OMD-ul naţional", a spus ministrul Cadariu.
Domnia sa a arătat că în acest an bugetul pentru activităţile de promovare şi marketing al Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului este de 3 milioane euro, de zece ori mai puţin decât alocarea pentru brandul de ţară aprobat în urmă cu 10 ani.
Cu toate acestea, ministerul a contabilizat o creştere de 37% a numărului de turişti pe primul semestru din 2022 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, creştere din care o parte substanţială o reprezintă turiştii străini.
"În primul semestru din 2021 am avut 200.000 turişti străini, în 2022 în primele şase luni - 613.000 turişti străini. Ca număr de zile de cazare pe turist, cifrele au rămas constante, egale cu cele din anii 2019 şi 2020, adică o medie de 2 zile pe turist, cu un vârf de 2,8 zile pe litoral. Pe indicatori se vede clar o creştere comparativ cu anul 2021, dar sunt convins că la acest lucru au contribuit şi două dintre măsurile luate de guvern şi minister la sfârşitul anului trecut: continuarea acordării voucherelor de vacanţă şi posibilitatea folosirii voucherelor neutilizate în anii precedenţi, precum şi sprijinirea industriei care a fost afectată de restricţiile din pandemie. Sprijinul a fost consistent: 850 milioane euro la peste 15.000 de operatori din turism. Statul a încercat să susţină această industrie şi se văd rezultatele", a spus Daniel Cadariu.