Timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, a declarat vineri vicepremierul Daniel Constantin, copreşedinte al Alianţei Liberalilor şi Democraţilor din România (ALDE).
El a precizat că a prezentat vineri, în şedinţa coaliţiei de guvernare, câteva propuneri pentru înlocuirea timbrului de mediu, una dintre acestea fiind introducerea unui certificat de calitate a aerului - eco-vignetă.
Daniel Constantin, ministru al Mediului, a precizat, citat de Agerpres: "Intenţia noastră a fost şi rămâne aceea să facem tot posibilul ca în perioada următoare să degrevăm cât mai mult populaţia de ceea ce înseamnă taxe şi impozite. Plecând de la acest considerent, sigur că nu vom înlocui taxa de timbru pe care am avut-o cu o altă taxă, ci cu un concept pe care începem să-l introducem gradual. În perioada imediat următoare, vom pregăti legislaţia aşa cum ea a fost agreată şi cum va fi reformulată în grupul de lucru de la nivelul Ministerului Mediului să introducem acel certificat de calitate a aerului, acele vignete de care s-a vorbit în această perioadă, care vor avea un cost redus. Acele vignete vor fi, dacă vreţi, o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcţia de gradul de poluare".
Potrivit acestuia, va fi creat astfel cadrul legislativ astfel încât autorităţile publice locale să decidă în perioada imediat următoare - după ce vor avea şi un sistem de zonare a oraşelor - dacă vor introduce o anumită taxă pentru aceste maşini sau nu.
"Va fi un certificat de calitate a aerului sub formă de eco-vignete, acestea vor fi eliberate atunci când maşinile merg să facă inspecţia periodică, costurile vor fi minimale, doar costurile de printare a acestor eco-vignete, după care, sigur, prin cadrul legislativ pe care îl vom crea autorităţile publice locale vor fi cele care vor hotărî o eventuală taxă sau nu", a arătat ministrul Mediului.
Constantin a menţionat că Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme.
Vicepremierul a detaliat: "În momentul de faţă impozitul pe autoturisme se plăteşte la nivel local şi el se bazează doar pe capacitatea cilindrică. Există o discuţie dacă nu ar trebui ca acest impozit să ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2. Asta e discuţia, nu neapărat că ar creşte sau ar scădea. Astea sunt lucruri care se vor analiza în perioada următoare. Dacă se va ajunge la o concluzie, o vor prezenta dânşii. Deocamdată, discutăm doar despre ipoteze. Cert este un lucru - nu înlocuim o taxă cu o nouă taxă. E un lucru pe care l-am discutat în campania electorală, un lucru pe care ni l-am asumat în programul de guvernare, ca atare, ceea ce vrem să facem este un sistem modern, care există şi în alte state, dar care creează un cadru legislativ la adresa autorităţilor publice locale, care trebuie să se protejeze de fenomenul de poluare. Aici cred că în perioada următoare va trebui să vorbim mai mult".
Ministrul Mediului s-a arătat "deosebit de preocupat şi îngrijorat" de faptul că există trei oraşe la nivel naţional, printre care şi Bucureştiul, care sunt în procedură de infringement declarate de Comisia Europeană din cauza poluării.
Constantin a precizat că Executivul va crea de la nivel central cadrul, dar după aceea va fi în sarcina autorităţilor publice locale să hotărască cât de departe vor merge în ceea ce priveşte protecţia mediului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2017, 00:50)
Să fim serioși. Observați tehnica de manipulare: "scoatem taxele, este doar o vigneta, ecovigneta pentru care veți plăti doar prețul de tipărire la ITP". Și apoi "primăriile vor hotărî taxe sau nu".
Părerea mea este că trebuie taxă. Orice este sub Euro 5 trebuie taxat. Rablele care circulă poluează oribil. Trebuie revenit la valorile timbrului de mediu, poate și mai mari.
1.1. Cc (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de C în data de 20.03.2004, 08:36)
Ai cumva o rabla WW euro 5, disel? este un motiv de bucurie pentru tine sa ai pe hartie ceva iar in realitate altceva?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.03.2017, 09:18)
Nu cumpăr mașini SH din afară. Pentru mine, un om nepasionat de tehnica mașinilor, este suficientă cea mai dotată și nepoluantă mașină românească care emite 105 g/km CO2.
1.3. Am platit prea multe taxe. (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de x în data de 04.03.2017, 10:31)
Taxele auto din Romania au fost doar o hotie menita sa protejeze niste interese de moment ale unor comercianti de autoturisme. Intr-un final comparativ cu Bulgaria sau Polonia avem un parc auto mult mai slab dar pentru care am platit mult mai mult. Am adus SH masini vechi pentru a putea plati o taxa mica sau am inmatriculat toate rebuturile si capatele de productie noi pe care ni le-au dat nemtii sau au fost produse aici de Dacia. Saracia si o taxa de-a pururi abjecta ne-au impins sa cumparam subproduse platindu-le cu acelasi pret cu care Polonezii sau Bulgarii au cumparat produse premium.
2. [Fragment eliminat, conform regulamentului]
(mesaj trimis de x în data de 04.03.2017, 06:23)
Doua masuri ticaloase una dupa alta. Prima ar fi umflarea preturilor terenurilor prin sistemul de credite garantate de stat care mareste artificial cererea pentru un bun marginit (terenurile agricole) . Baietii au pus mana pe terenuri si acum vor sa faca cat mai multi bani pe ele. A doua ticalosie este taxa, un alt mijloc de promovare a masinilor noi, menite sa scoata cat mai multi bani din tara.
3. fără titlu
(mesaj trimis de Mann în data de 04.03.2017, 09:48)
O taxare a inmatricularilor de masini second-hand este necesara ca aerul, vitala chiar! Si fiscalizarea traficului de masini, este absolut inspaimantator ce se intampla in aces domeniu, s-ar putea aduce bani frumosi la buget.