DANONE ROMÂNIA: 56% dintre români consumă aproape zilnic carne

F.D.
Companii / 21 iunie 2022

56% dintre români consumă aproape zilnic carne

Danone România anunţă rezultatele celui mai recent studiu privind interesul şi comportamentul de consum al românilor în ceea ce priveşte produsele pe bază de plante şi dieta flexitariană, potrivit unui comunicat de presă.

Carnea rămâne un produs nelipsit de pe mese, 56% dintre români consumând aproape zilnic carne, iar 31% de 1-2 ori pe săptămână.

De asemenea, creşte interesul şi pentru produse pe bază de plante. 34% dintre români consumă în mod regulat produse pe bază de plante, 8% dintre aceştia chiar aproape în fiecare zi, în timp ce aproape o treime consumă ocazional.

Analiza preferinţelor alimentare ale consumatorilor în ceea ce priveşte categoria de produse pe bază de plante a fost realizată de Danone în trei ţări: România, Bulgaria, Ungaria.

Produsele pe bază de plante sunt o categorie în creştere în rândul preferinţelor consumatorilor români, iar motivele pentru care astfel de produse sunt introduse din ce în ce mai des în dieta zilnică nu se mai limitează doar la perioadele de post sau anumite intoleranţe alimentare care nu fac posibil consumul unor altor tipuri de produse.

Conform analizei Danone România, 51% dintre români consideră că produsele pe bază de plante sunt benefice pentru sănătate, în timp ce 16% achiziţionează astfel de produse pentru gustul lor, iar 13% pentru că au un impact negativ redus asupra mediului.

O treime din populaţie consumă produse pe bază de plante în mod regulat şi o altă treime ocazional. Consumul regulat de produse pe bază de plante este mai ridicat în rândul grupei de vârstă 25-34 ani. Din portofoliul Danone face parte şi brandul Alpro, care oferă consumatorilor români o varietate de produse pe bază de plante, de la băuturi vegetale, produse fermentate, creme de gătit sau deserturi. La nivelul pieţei, categoria de băuturi pe bază de plante înregistrează o creştere accelerată - cu 41,8% mai mult în 2021, faţă de 2020, brandul Alpro crescând mai rapid decât categoria, încă din 2019.

În prezent, 6 din 10 consumatori români iau în considerare impactul negativ asupra mediului atunci când achiziţionează un produs. Faţă de celelalte ţări participante la studiul Danone, atenţia acordată impactului asupra mediului în procesul de achiziţie,de către români, este mult mai ridicată, aceştia fiind mult mai receptivi la tendinţele de consum.

"Produsele pe bază de plante reprezintă viitorul unei alimentaţii variate, viitorul unor opţiuni alimentare echilibrate şi viitorul produselor prin care susţinem mediul înconjurător cu şi mai multă grijă. Ne bucurăm să vedem că şi consumatorii români sunt din ce în ce mai atenţi la sănătate, gust, impact asupra mediului, şi se orientează vizibil către produsele pe bază de plante. Alpro va continua să ofere românilor opţiuni alimentare diverse, pentru cât mai multe nevoi specifice de consum, de la băuturi vegetale, deserturi, până la alternative pe bază de plante la iaurt sau creme de gătit, şi va continua să-i sprijine pe cei care vor să adopte dieta flexitariană, prin varietate de produse şi gusturi", a declarat Mircea Bălan, Head of Alpro Central Eastern Europe.

În România, conform studiului Danone, termenul de flexitarian este cunoscut de 35% dintre români, cu 15% mai mult decât eşantionul total din toate cele 3 ţări în care a fost derulat studiul. În plus, 7% dintre români sunt flexitarieni, cu 4% mai mult decât totalul eşantionului din celelalte trei ţări supuse analizei, 3% sunt vegetarieni şi doar 1% sunt vegani. În acelaşi timp, 89% dintre români nu urmează niciun regim alimentar, 92% dintre aceştia fiind bărbaţi.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Hai mă, plante plante dar ceva cu insecte nu aveți?

    Care e corelația dintre utilizarea de internet și aceasta deschidere de minte a Românilor? Noi mai breji decât toți... 

    E timpul sa trecem la insecte fratilor.. si sa ne inchinam la ciorba de loboda.. cam asta e ideea in astfel de articole. Pe timpul lu Ceausescu ni se parea absurd sa consumam salam cu soia.. acu nici de acela nu mai avem parte, cat timp iarba verde creste libera pe campii...

    Il asiguram pe nenea ala de la Danone ca din grija pentru mediu nu mananca romanii ceafa de porc la fiecare masa.  

    În orașe shaorma cu detoate, Burger la studenti, și pizza iar la tara, carne la borcan și jumări.. eventual sunca

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb