Cu o investiţie de 4 milioane de euro, Danone România a inaugurat o nouă linie de ambalare în fabrica sa din Bucureşti, prin care schimbă ambalajele Tetra Pak pentru iaurturile de băut din gamele Danone şi Activia. Noile ambalaje vor fi realizate în proporţie de 93% din materiale pe bază de plante şi anume din trestie de zahăr, ceea ce contribuie la reducerea amprentei de carbon a acestor produse cu 45%. Demersul se aliniază strategiei de sustenablitate a companiei, care vizează iniţiative de lungă durată pentru susţinerea mediului înconjurător, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, Danone este primul partener din România alături de care compania Tetra Pak implementează un astfel de proiect la nivel local, în categoria de ambalaje sustenabile pentru iaurturi de băut. Datorită modului în care este produs, materialul contribuie la diminuarea impactului asupra mediului, prin reducerea amprentei de carbon a fiecărui ambalaj de iaurt cu 45%, lucru atestat şi prin certificarea Carbon Trust. De asemenea, acesta are şi certificare Bonsucro, care atestă sursa sustenabilă a trestiei de zahăr.
"Pentru Danone, misiunea de a asigura sănătate prin alimente este dublată de aceea de a avea grijă de planeta noastră şi de resursele naturale. Astfel, suntem constant preocupaţi de sustenabilitatea produselor noastre, iar acest lucru se reflectă deopotrivă în calitatea iaurtului, precum şi la nivelul de ambalaje. În ultimii 20 de ani, de când producem iaurturi în România, am căutat şi implementat soluţii de ambalare care să aibă un impact cât mai redus asupra mediului, iar cu ajutorul partenerilor de la Tetra Pak, am folosit până în prezent carton certificat FSC, cu fibre de lemn din origini controlate, pentru produsele din gamele noastre de băut, Danone şi Activia. Ne-am propus să ţinem pasul cu soluţiile moderne de ambalare care reuşesc să aibă o amprentă mai scăzută asupra mediului, astfel că, investiţia pe care am realizat-o este o acţiune concretă pentru atingerea obiectivelor noastre de a fi cât mai responsabili, în tot ceea ce facem", declară Cătălin Manoli, Director Fabrica Danone România.
Odată cu această investiţie, ambalajele celor două game vor beneficia şi de un nou design al recipientului, la nivel de formă şi grafică. Danone a implementat şi o schimbare importantă care îmbunătăţeşte experienţa consumatorilor, prin introducerea formatului One Step Opening, care elimină capacul intermediar, ceea ce facilitează o deschidere mai uşoară a recipientului, păstrând 100% calitatea produsului din interior. Gamele de iaurturi de băut Danone şi Activia în noile ambalaje sunt deja disponibile în magazine, se arată în comunicat.