Grupul francez Danone a anunţat astăzi că va accelera şi mai mult creşterea vânzărilor şi a profiturilor anul acesta, în urma reducerilor de costuri şi a preferinţei consumatorilor pentru mâncarea sănătoasă, transmite Reuters.
Danone, care a achiziţionat în 2017 grupul american de mâncare organică WhiteWave, a făcut estimările după ce a raportat câştiguri mai ridicate pentru 2018, în pofida cererii mai slabe din China pentru produsele destinate copiilor.
Cel mai mare producător de iaurt din lume, Danone are ca obiectiv o creştere a vânzărilor de aproximativ 3% în 2019 şi o marjă de profit de peste 15%. Până în 2020, ţinta Danone o reprezintă o marjă de profit de peste 16% şi o creştere a vânzărilor de 4-5%.
În 2018, vânzările companiei au urcat cu 2,9%, la 24,651 miliarde de euro, o uşoară accelerare faţă de avansul de 2,5% din 2017 şi uşor peste estimările analiştilor, de 2,8%. Marja de profit a crescut anul trecut cu 51 de puncte de bază, la 14,45% din vânzări.
Grupul Danone a demarat investiţia în România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.