Problemele legate de aprinderea bateriilor care au determinat consemnarea la sol a tuturor aeronavelor 787 Boeing sunt erori de siguranţă "fără precedent", care ar fi trebuit să fie prevenite de proiectanţi, a declarat recent Deborah Hersman, preşedintele Comisiei pentru Siguranţa Transporturilor Naţionale din Statele Unite. Domnia sa a spus, potrivit Bloomberg: "Semnificaţia acestor evenimente nu poate fi subestimată. Nu ne aşteptăm să asistăm la incendii la bordul unui avion. Este o problemă de siguranţă foarte gravă".
Investigatorii au găsit dovada unui scurtcircuit şi a supraîncălzirii necontrolabile a unei baterii care a luat foc la un avion 787 aparţinând Japan Airlines, în Boston, pe 7 ianuarie. Hersman a precizat că încă nu se ştie dacă acestea au fost cauzele sau rezultatul incendiului.
Agenţia americană investighează evenimentul din Boston, în timp ce autoritatea de profil din Japonia anchetează un alt incident, la bordul unei aeronave 787 aparţinând All Nippon Airways, din 16 ianuarie. Piloţii au observat fum în timp ce avionul lua altitudine şi au efectuat o aterizare de urgenţă. În urma incidentului din Japonia, autorităţile americane au luat decizia să oprească la sol toate avioanele 787, prima decizie de acest fel după 1979. Măsura a fost urmată şi de autorităţile de reglementare din alte state în care liniile aeriene operează avioane 787, măsurile afectând în total 50 de aparate. Autorităţile de reglementare a transporturilor din Franţa şi Japonia investighează la rândul lor incidentele.