Produsele care compun ambientul caselor, hotelurilor, sălilor de sport, cabinetelor SPA etc. evoluează odată cu moda, spun specialiştii. Dragoş Bonea, directorul general al "Delta Distribution" SRL, din Bucureşti, ne-a declarat: "Tendinţele modei în materia plăcilor ceramice merg spre cele vestimentare, din punct de vedere al design-ului şi coloristicii. S-au produs şi se vând cu succes modele cu flori, dungi, texturi din diverse materiale, cu imitaţie de metal, piatră naturală sau lemn. Modernismul îşi spune cuvântul şi în cromatică, culorile fiind intense: verde, portocaliu, roşu".
Reţeaua de distribuţie concepută de "Delta" (este singura firmă din domeniu cu reţea naţională de distribuţie) a necesitat un volum mare de mărfuri şi o gamă tot mai diversificată. În prezent, în portofoliul firmei se află circa 12.000 produse, la care se adaugă cele de montaj (adezivi, chituri, hidroizolaţii etc). Acestea se comercializează în 30 de magazine şi 14 depozite proprii.
În acest an, marea diversitate a sortimentelor şi trendul pieţei de plăci ceramice l-au determinat pe managerul general al societăţii să înceapă derularea unui proiect de investiţii care se ridică la 5 milioane de euro. Astfel, sunt amenajate noi spaţii de expunere şi depozite de faianţă, gresie, instalaţii sanitare pentru băi, bucătării, cabine de duş etc. Primele sunt abordate magazinele din Suceava şi Oradea.
Dragoş Bonea a precizat: "Diversificarea s-a produs şi prin gama produselor de wellness: căzi cu vibromasaj, piscine şi minipiscine, saune uscate şi umede, cabine de duş cu vibromasaj şi saună etc. Este un domeniu în dezvoltare accentuată. Aproape toate hotelurile, în special în staţiuni, au construit centre SPA, în care ne-am implicat şi noi, prin produsele noastre".
Reorganizare internă prin separarea operaţiunilor
"Delta" şi-a reorganizat activitatea prin separarea operaţiunilor sale în trei domenii. Departamentul retail este compus din magazine specializate de produse cu preţuri medii şi de lux, în care se acordă clienţilor şi servicii de consultanţă. Furnizorii produselor comercializate sunt producători din Spania, Italia, Germania, Cehia, Polonia, România ("Marazzi", "Keope", "Fap", "Metropol", "Vives", "Borja", "Sanex", "Cesarom" - grupul "Lasselsberger"). Depozitul central şi principalele patru show-room-uri ale firmei "Delta Distribution" se află în Bucureşti, celelalte în Cluj, Craiova, Constanţa, Iaşi etc.
Departamentul de proiecte este compus dintr-o echipă de agenţi care abordează proiecte mari: construcţii civile şi publice, spaţii de birouri, centre comerciale etc. Clienţii acestuia sunt dezvoltatorii de proiecte, firme de construcţii şi arhitecţi.
Departamentul de distribuţie, cel mai vechi din firmă, asigură comercializarea produselor "Delta" către alte magazine şi clienţi: gresie, faianţă, cărămizi din sticlă, căzi de baie, cabine de duş, mobilier de baie, baterii sanitare, adezivi, chituri etc..
"Cel mai dezvoltat este, în prezent, departamentul de retail, prin care dezvoltăm brand-ul înregistrat al firmei, Delta Design", a precizat Dragoş Bonea, continuând: "În ultimii ani, brand-ul nostru a început să fie confundat cu firma. Acest lucru s-a produs, în special, după ce reţeaua noastră de magazine a furnizat, alături de produse, un pachet de servicii pentru clienţi, care i-a sprijinit în realizarea proiectului dorit de lucrări, în alegerea materialelor necesare, informarea asupra caracteristicilor produselor şi asortării cu mediul de montaj".
Dragoş Bonea a mai adăugat că firma pe care o conduce s-a implicat în realizarea a zeci de proiecte de amploare, printre care: sediul "Impact" SA din Bucureşti, "Diamant City" Braşov, Hotel "Ferdinand", "ING Bank" Constanţa etc., showroom-urile auto "Dacia-Renault" Piteşti, "Autoitalia", "Porsche Vest" 1, 2 şi multe altele. Compania a asigurat serviciul de montaj, cu produse din colecţiile noi, high-tech şi inovator, adecvate acestor spaţii.
"Delta Distribution" SA a fost înfiinţată în 1996, cu capital privat românesc. Importă şi comercializează plăci ceramice pentru băi, bucătării, living, mobilier de baie şi accesorii, obiecte sanitare etc. Număr de locuri de muncă: 540. Puncte de lucru: 50. În 2006, a înregistrat o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro, pentru 2007 estimând 45 de milioane de euro.
"În ultimii ani, după înregistrarea brand-ului Delta Design, ne-a preocupat susţinerea şi întărirea acestuia. Am diversificat produsele şi gama serviciilor pe care le oferim", ne-a declarat Dragoş Bonea.